• Molgan99

Husmorstips mot ont i öronen ??

Stämmer det att man kan trycka in en vitlöksklyfta i örat på kvällen, o så e det onda borta på morgonen, lr e det ngn som har ngt bättre tips ??? Snäääääällllaa....

• Svar på tråden Husmorstips mot ont i öronen ??
  • Molgan99

... jo det e klart.... men det e jag själv som har ont i örat, brukar få det innan en förkylning bryter ut, så jag e inte i desperat behov av en dr, utan tänkte att man knde testa sånnt som funkade "förr".... :)

• susannapanna

Jag läste ngt i Martina Haags bok... jag undrar om det inte var omslag med varm mjölk ... hmmm

• Prettypink

Ställ in ett glas vatten i mikron och lägg in några bomullstussar. Värm några sekunder tills bomullen är varm och sätt sedan bomullen mot öronen med ett pannband runt huvudet. det är jätteskönt och lindrar värken.

• Prettypink

Stoppa inte in vitlöken direkt i örat! Linra in i gasbinda el liknande och sätt mot örat. har aldrig provat själv, men har hört att man kan göra så... Har även fått tips att linda in honung i gasbinda och stoppa i örat. eller doppa en tuss bonull i örat och stoppa in, En bekant till mig säger att det fungerar med honung i örat:)

• Prettypink

Doppa bomullstussen i honung såklart! sen in i örat:)

Prettypink skrev 2008-11-07 21:57:55 följande:
    Stoppa inte in vitlöken direkt i örat! Linra in i gasbinda el liknande och sätt mot örat. har aldrig provat själv, men har hört att man kan göra så... Har även fått tips att linda in honung i gasbinda och stoppa i örat. eller doppa en tuss bonull i örat och stoppa in, En bekant till mig säger att det fungerar med honung i örat:)
  • SilverEmma

Dela en gul lök på mitten & sätt en halva med skalet utåt mot örat, bind en scarf runt huvudet så att den sitter på plats. Min mamma gjorde såhär med både mig & min bror & vi hade ont i öronen MAX två gånger var som barn...sen aldrig igen, vi är båda vuxna nu! Kommer att göra så på mina barn!

• Molgan99

TACKAR ! Ska prova - återkommer med mitt resultat ;)

• Jo  anna

När jag va liten pressade mamma vitlök i olja, och dutta med bummullstuss i så fick jag ha det i örat över natten så va det bra på morronen.

Svar på tråden Husmorstips mot ont i öronen ??