Husmorstips mot ont i öronen ??
Stämmer det att man kan trycka in en vitlöksklyfta i örat på kvällen, o så e det onda borta på morgonen, lr e det ngn som har ngt bättre tips ??? Snäääääällllaa....
Stämmer det att man kan trycka in en vitlöksklyfta i örat på kvällen, o så e det onda borta på morgonen, lr e det ngn som har ngt bättre tips ??? Snäääääällllaa....
gå till läkaren å få penselin =)
... jo det e klart.... men det e jag själv som har ont i örat, brukar få det innan en förkylning bryter ut, så jag e inte i desperat behov av en dr, utan tänkte att man knde testa sånnt som funkade "förr".... :)
Jag läste ngt i Martina Haags bok... jag undrar om det inte var omslag med varm mjölk ... hmmm
Ställ in ett glas vatten i mikron och lägg in några bomullstussar. Värm några sekunder tills bomullen är varm och sätt sedan bomullen mot öronen med ett pannband runt huvudet. det är jätteskönt och lindrar värken.
Stoppa inte in vitlöken direkt i örat! Linra in i gasbinda el liknande och sätt mot örat. har aldrig provat själv, men har hört att man kan göra så... Har även fått tips att linda in honung i gasbinda och stoppa i örat. eller doppa en tuss bonull i örat och stoppa in, En bekant till mig säger att det fungerar med honung i örat:)
Doppa bomullstussen i honung såklart! sen in i örat:)
Dela en gul lök på mitten & sätt en halva med skalet utåt mot örat, bind en scarf runt huvudet så att den sitter på plats. Min mamma gjorde såhär med både mig & min bror & vi hade ont i öronen MAX två gånger var som barn...sen aldrig igen, vi är båda vuxna nu! Kommer att göra så på mina barn!
Alltså den sidan som är "delad" ska vara mot örat...
TACKAR ! Ska prova - återkommer med mitt resultat ;)
När jag va liten pressade mamma vitlök i olja, och dutta med bummullstuss i så fick jag ha det i örat över natten så va det bra på morronen.