• Charlotta M

Fel köp av ikea soffa

hej
    Någon som vet om man får lämna tillbaks en soffa som inte passar. Vi har idag köpt en soffa från ikea som skulle monterars ihop och det har vi gjort och är väldigt besvikna på hur den ser ut och den passar inte i vårt hus. Har varit inne på ikeas hemsida och allt som står är att man får lämna tillbaks oanvänd och i orginal emallage vilket vi har men vi kan ju inte få det lika fint inslaget som det kom. Är det någon som vet om man får lämna tillbaks och få pengarna tillbaks inte något present kort.

• Svar på tråden Fel köp av ikea soffa
  • MamaKajsa

nä det kommer du inte få göra.

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Viewsonic

Jag packade upp en soffa helt. Det var fel mått. Åkte tillbaka med den och originalemballaget. Funkade utmärkt.

• Charlotta M

viewsonic.
    Fick du pengarna tillbaks? Var det något att montera på din soffa?

• MamaKajsa
    Viewsonic skrev 2008-11-07 23:29:40 följande:
    Jag packade upp en soffa helt. Det var fel mått. Åkte tillbaka med den och originalemballaget. Funkade utmärkt.
    oj, då ber jag om urskt för mitt påstående. Hade en kompis som inte fick göra samma sak av samma anledning.
    Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Charlotta M

helt ok för mig, jag har ingen anning får bara hoppas att jag får en trevlig person i återköp

• Viewsonic

Charlotta M skrev 2008-11-07 23:34:13 följande:

viewsonic. Fick du pengarna tillbaks? Var det något att montera på din soffa?
    Ja, benen och klädseln. Det var en Ektorp bäddsoffa.
  • Viewsonic
    Viewsonic skrev 2008-11-07 23:44:37 följande:
    Charlotta M skrev 2008-11-07 23:34:13 följande: Ja, benen och klädseln. Det var en Ektorp bäddsoffa.
    Fick alla pengar tillbaka och gick sen och köpte en 2-sits.
  • Lina86

Jag och mitt ex lämnade tillbaka en soffa som vi hade användt i över 6 månader, fick alla pengar tillbaka 10.000

• Viewsonic
    enlitenbitkaka skrev 2008-11-07 23:46:53 följande:
    Men mäter ni inte och provar på varuhuset innan?
    Beställde på nätet. Den fick förvisso plats, men det blev väldigt trångt. Fick ågren och ville ha den mindre.
  • Tieo

Är det inte ikea som har en ganska stor policy i "är kunden missnöjd är ikea missnöjd"..?

Vet att de ibland kan göra prisavdrag, att du ex bara får tillbaka 80% ifall det inte finns emballage etc. Har aldrig varit med om det själv. Har alltid fått 100% tillbaka så länge man har kvitto.

• Fracklands
    Lina86 skrev 2008-11-07 23:45:37 följande:
    Jag och mitt ex lämnade tillbaka en soffa som vi hade användt i över 6 månader, fick alla pengar tillbaka 10.000
    Ursäkta, men fortfarande är det väl så att öppet köp räknas som oanvänd och inom 3 månader. Varför fick ni lämna tillbaka den? Var det en reklamation eller?
  • Lina86

fracklands: varför? jadu, mitt ex är en "ful fisk" så han lämnade fram kvittot och sa bara "vi är inte nöjda med soffan" så fick vi lämna tillbaka den..
    sen tog vi pengarna o köpte soffa och säng för dom..

Svar på tråden Fel köp av ikea soffa