• Anonym (kvinna31år)

Underlivet luktar?? Vad kan det vara?? (ej för känsliga)

Hej,

Jag har märkt idag att mitt underliv luktar... Jag har inte svamp eller något, det är en konstig lukt.. unken stankt. Först trodde jag att jag hade typ kissat på mig(lite), för att mina jeans var lite fuktiga, men det hade jag inte gjort! Jag märkte att mina jeans luktade illa och mina trosor!!
    Vad kan det vara????? Jag vill inte att det ska börja stinka om jag sitter nånstans!!

• Svar på tråden Underlivet luktar?? Vad kan det vara?? (ej för känsliga)
  • Anonym

Bakteriell vaginos låter det som. Det är ett tillstånd där bakterier tagit över, tror att den heter gardenella eller något liknande. Det luktar fruktansvärt och går rakt igenom jeans eller dylikt. Det behöver behandlas med antibiotika. Du kan försöka med mjölksyrevagitorier typ lactal (finns att köpa på apoteket). Får du symptom som feber eller smärta ska du dock söka läkarvård för det kan ju handla om någon annan typ av infektion.

• Anonym (kvinna31år)

Anonym:
    Ok, tack. Jag märkte det inte förrän idag... fan vad pinsamt.. och jag har varit hos kompisar och så... :/ Jag har inga andra symptom, bara stanken. Fast man känner den bara om man luktar riktigt nära.
    Jag har haft svamp, men det luktade inte på detta sätt, bara kliade.

• Anonym

Är det inte värre än att du "bara" känner det när du luktar riktigt nära så tror jag att du lätt kan bli av med det med hjälp av Lactal! Första gången jag drabbades så luktade det t.o.m. när jag hade jeansen på...fräscht! Det kommer väldigt plötsligt. Jag kan av och till få problem med det precis efter jag haft mens, men numera är jag beredd och har alltid Lactal hemma! Det finns två olika läkemedel på apoteket men jag kommer inte ihåg vad det andra heter. Ila dit så fort du kan, det är mitt tips

• Anonym (kvinna31år)
    Anonym skrev 2008-11-08 02:40:43 följande:
    Är det inte värre än att du "bara" känner det när du luktar riktigt nära så tror jag att du lätt kan bli av med det med hjälp av Lactal! Första gången jag drabbades så luktade det t.o.m. när jag hade jeansen på...fräscht! Det kommer väldigt plötsligt. Jag kan av och till få problem med det precis efter jag haft mens, men numera är jag beredd och har alltid Lactal hemma! Det finns två olika läkemedel på apoteket men jag kommer inte ihåg vad det andra heter. Ila dit så fort du kan, det är mitt tips
    Tack. Ja, det är pinsamt.. nu tänker jag.. tänk om det börjar stinka på allt jag sitter på!!! Fast det här fuktiga kan ha kommit att man blir lite svettig när man sitter på samma ställer länge och har tajta jeans på sig. Jag ska till apoteket direkt på morgonen!:) och jag som har haft vestibulit, usch jag borde veta bättre! :/
  • Anonym

:) Inget att skratta åt egentligen men jag vet hur det känns. Min barnmorska säger att man ställer diagnos p.g.a. att flytningarna luktar rutten fisk! Blärk! Bättre då att lukta färsk fisk! Skämt åsido, Lactal återställer balansen så att det blir den normala lite syrliga doften.

• Anonym (oups)

FIck just den där "härliga" stanken idag. Dock så kan jag inte veta om jag har så rikliga flytningar eller inte då jag använder skydd pga jag fortfarande har avslag efter förlossningen.

Vågar man använda Lactal trots att avslaget inte försvunnit?

Vill ju testa och se om det är det som är felet eller om jag fick en infektion efter sexandet här i veckan....

• Anonym (samma här)

Ja jag har samma stank...luktar igenom kläder o trosor,pjamas m.m...Hemskt men jag har även blöta flytningar och det kliaaaaarrrr men det är inte svamp och inte könssjukdom..Har märkt att jag alltid får så efter mensen och ofta sex...Ska nog skaffa lactal eller liknande..

Men va skönt att inte vara ensam om det..Jag vågade inte fråga själv..Men nu vet jag att fler har så och inte jag som ruttnar=)

• Anonym

samma här. lactal idag då
    snart är vi luktfria allihop här Flört

• Anonym

Nej det är vidrigt! Jag får ofta det just efter mens och efter sex. Numera har jag alltid Lactal hemma och kör igång med detta så fort jag märker minsta lilla. Får man en rejäl bakteriell vaginos så är det ju antibiotika som gäller. Men vi är absolut inte ensamma, det är ganska vanligt!
    Jag hade en period när det återkom gång på gång. Mannen kunde inte fatta varför jag inte ville ha sex Han tyckte att det "kunde väl inte vara så farligt"....äh....JO...det kan det. Hade jag det inte innan vi hade sex så fick jag det efter.
    Anonym (oups):Tänk på att om du ska ha fler barn så be barnmorskan hålla koll på det åt dig eftersom det kan vara en orsak till att man föder för tidig! Ring henne och fråga om du kan använda det trots avslag. Det är ju inte bra om du får någon annan infektion till följd av att du tar Lactal.

• Anonym

Skönt att inte vara ensam precis som ni säger. Ska inhandla lactal jag med..
    Man har känt sig så äcklig att det är det som har gjort att man inte vågat fråga om det.

Svar på tråden Underlivet luktar?? Vad kan det vara?? (ej för känsliga)