• Anonym

Hur får man bättre självförtroende/självkänsla?

"Experterna" (dr phil m.fl.) säger ju alltid att det inte spelar någon roll om du går ner i vikt eller klipper dig, du kommer inte må bättre ändå om du inte gör något åt din självkänsla. Men hur gör man då? Har haft dåligt självförtroende i mer än 10 år nu...

• Svar på tråden Hur får man bättre självförtroende/självkänsla?
  • AngelOfLove

Jag tror att man ev. kan få bättre självkänsla + självförtroende om du gör saker du tycker mycket om. Jag älskar t.ex. att spela innebandy och jag har jättebra självförtroende när jag spelar.

• Anonym (Knasen)

Håller med, att skaffa sig en hobby som man trivs med är jättebra. Jag har både dålig självkänsla o dåligt självförtroende men när jag är i stallet/rider finns självförtroendet o glädjen där.

Jag tror också att expertena har rätt, man måste komma åt sin dåliga självkänsla för att må bra, det hjälper inte att putsa till utsidan, tyvärr. Jag talar av egen erfarenhet

Själv går jag i terapi en gång i veckan o min självkänsla blir sakta men säkert bättre. Jag har gått i terapi i 4 1/2 år så det tar tid. Det sägs att det tar lika lång tid att bli frisk som man mått dåligt.

Har du läst boken "Självkänsla Nu"?

Svar på tråden Hur får man bättre självförtroende/självkänsla?