Var köper jag babybadring?
Har hört talas om att det finns särskilda badringar för bebisar, där de sitter fast. Någon som vet var man kan köpa en sådan??
Har hört talas om att det finns särskilda badringar för bebisar, där de sitter fast. Någon som vet var man kan köpa en sådan??
Jag har precis köpt en sån...letade på leksaksaffärer och speciella barnaffärer men hittade inga.Men på äventyrsbadet här i Uppsala har dom en liten shop med badkläder och saker och där hade dom.Så om ni har nån sån så kolla där.
Kolla där de har babysim - där har det med all säkerhet en sån.
Kan tillägga att det är en sån sonen har på pres.bilden min.
Aha.. Tusen tack för tipset!!
Jag har köpt en på Intersport, men de var inte särskilt kunniga på hur och när man skulle använda den...
Tack för tipsen. Nu har jag några ställen att leta på i morgon.
Fungerar den bra? Vår kille är 1 år.
Alltså lilleman är 6 månader och badringen sitter där rätt stadigt utan att sitta hårt. Så frågan är om han skulle kunna ha den vid 1 års ålder... han väger 8,8 kg och är 70,5 cm.
Men fungerar - tja, kolla in bilden så ser du ju hur lycklig han är med sin badring. Och han badar ju "själv" med den där.
Min köpte jag på babyland för kanske tre år sen. Märket är floaties.
Den är från 18 månader, men min ettåring sitter bra i den nu. Den är poppis och supersmidig när man har fler än ett barn att hålla reda på i vattnet.
På Stockholms babysim finns dem och enligt dem så kan de komma i dem tills de är ca 4 år! Och de sitter fast med armarna i dem från att de är ca 3 mån. Vet inte var du bor men Stockholms babysims "huvudkontor" ligger på Kungsholmen på Södra Agnegatan mitt emot Landstingshuset.
Jag bor i Malmö, men vi har Babyland och flera ställen som har babysim. Fast där är väl stängt så här mitt i sommaren.
vad har ni betalat för era babysimringar då?? hittade en som kostade 175kr men det känns så dyrt är det så dyrt överallt?? nån som vet vad babyland tar för en?? vad kostade det på intersport då?
På Sthlms babysim kostar de 90 kr
alltså jag vet inte om det framgår men är det en sån här som de kan "sitta" i o flyta nån av er har lr är det bara vanlig badring??
skrattmås!! är det "vanlig" badring lr en sån här som de kan sitta o flyta i?? vilken av de två är bäst egentligen??
Det är en vanlig badring där man "trär i" barnet i hålet. Inte så att man kan "sitta toalett" om du förstår vad jag menar...
skrattmås- ok är dessa lika bra då??
Den badringen är sådana som vi använder på babysimmet med utbildade instruktörer så jag antar att de är jättebra.
skrattmås- vad bra.. då ska jag nog gå o köpa en sån då.. går man till huvudkontoret lr?? förresten.. babysim när är det för sen att börja med sånt?
Ja, gå till Södra Agnegatan. Kolla på babysim.se!
Ja, tyvärr är det försent för er att börja på babysim för vid ca 7 mån så upphör dykreflexen att fungera och de måste hålla andan själva. Det går bra när de är vana vid att dyka.
Men, det klart.. man behöver ju inte dyka.. Ring och kolla om det går. Det är svindyrt (1300.- för 9x30 min) men oh! så kul!