• GrönaDruvan

Någon mer än jag som inte behöver kissa på natten??

Jag är i vecka 23, och sen en tid tillbaka så är det inte alls ofta som jag behöver gå upp på natten och kissa.. innan gjorde jag det. Är knappt nödig på morgonen.
    Man tycker alltid man läser om alla som får springa upp flera ggr om natten, men inte jag just nu.
    Det är inte det att jag är orolig, men är det inte lite konstigt? Eller är det perioder under graviditeten?

• Svar på tråden Någon mer än jag som inte behöver kissa på natten??
  • Lantani

jag har typ aldrig behövt det någongång genom graviditeten. Rätt skönt att få sova om nätterna och slippa springa upp.

• Laire

Under min graviditet behövde jag aldrig gå upp på natten, förutom om jag råkade vakna, då passade jag på. Det var inget fel på lillkillen alls (förrutom att han hade det för bra där inne så han inte ville ut, men det är nog inte blåsans fel )

Jag tyckte jag behövde gå ofta eftersom det blev var tredje-fjärde timme, nu är jag tillbaka på 6-8 timmar emellan.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • lillabebis

jag klarar mig hela nätterna men på morgonen så är jag jätte kissnödig

• GrönaDruvan

Ja, man ska väl passa på att njuta av att det är så nu! Alltid skönt att slippa gå upp!

• JuliaIsabella

Det kommer och går i graviditeten en period så kissade jag varannan timme such det var jobbigt sen har det varit max en gång per natt nu är det ofta ign när jag vaknar av samandragningar och förvärkar så är man kissnödig sen är i vecka 37+0

• n3012

kissar inte mitt i natten om jag inte vaknar till såklart. Så det är ju inte som förr då man var uppe mitt i natten.Men det kommer ju tillbaks senare igraviditeteten i slutet antar jag.

• Frila2

Man är ju olika med detta även om man inte är gravid och så även under graviditet. Men sedan är det fysiska saker som påverkar. I början av graviditeten trycker det mer nedåt blåsa eftersom livmodern ligger långt ner. I mitten så ligger bebisen lite högre upp ofta eftersom livmodern går högre upp. I slutet är bebisen mycket större och tar då naturligt mycket mer plats vilket gör att man blir mer kissnödig. Ingen onormalt alls.

Mini beräknas titta ut 11 mars -09
  • S a n n a

Jag klarar mig de allra flesta nätterna kanske behövt kissa 3 gånger på natten under de 19 veckor som varit.

//Sanna

• Hallonsaft

I första graviditeten så sprang jag stup i kvarten för att gå och kissa. Denna graviditet så sover jag gott hela natten. Jätteskönt!

• Tingelina

Inte jag heller! Har undrat över detta faktiskt.. Vanligtvis (som ogravid) brukar jag få gå upp en gång om natten och kissa, men under hela graviditeten har jag sluppit det. Jättemärkligt. Är i v. 35 nu. Frågade min barnmorska som menade att jag kanske drack mindre nu men jag har svårt att tänka mig det...

• Garderobshylla

Jag är i vecka 39 och behöver inte gå upp på natten för att pinka, jo vissa nätter men kanske max nån gång i veckan.

• Sommarblomma

Jag behöver inte gå upp och kissa :) men i början så kunde jag vakna en gång på natten av att jag var jätte kissig :)

• GrönaDruvan

Ja, det verkar ju vara väldigt olika det här! I början av min grav så kissade jag varje natt, men det är nu det senaste.. kankse sover jag bättre nu, för jag behöver alltid gå upp och kissa i vanliga fall..

• LAV0LINA

I början kissade jag som en tok på nätterna. Typ varannan timme. Var tredje om jag hade riktigt tur!
    Kring v 14 (tror jag) släppte det och nu kissar jag bara en gång på natten (omkring tretiden) och en gång på morgonen då sambon far till jobbet (kring 6)
    Återstår att se om det kommer tillbaka. Jag brukar ofta vara törstig och passa på att dricka kring 3 då jag är uppe och kissar så det kan ju vara en orsak till varför jag måste kissa kl 6 igen.

• m1nn13

He-he... det kan ju ändras under de 40 veckorna. Jag vet en som inte kunde kissa alls för bebben klämde njurarna eller urinledarna eller vad det nu var... det var heller inte så kul..

• Bubblan2

Jösses, jag gör inget annat än ränner på toa! Om jag bara går på toa 3 gånger en natt känns det som en högvinst!

Under första graviditeten märkte jag av det i början och i slutet av graviditeten men den här gången har det hållit i sig nästan redan från första början!

• LyNxQ

i början och slutet på graviditeten var jag uppe en gång varje natt (nån enstaka gång sov jag hela natten), men i mitten av graviditeten behövde jag inte det

• KATITZY

jag är i v 37 och jag har aldrig behövt springa på toa under den här graviditeten;P
    så det är så olika så, och fan vad tacksamt att slippa springet:)

• Ninnis73

Jag är i vecka 22 och tycker att jag springer hur mycket som helst på toa just nu...suck!!! Jag hinner inte gå och lägga mej så måste jag gå upp igen. Och blir jätte trött på dagarna.

Svar på tråden Någon mer än jag som inte behöver kissa på natten??