• sockertopp

Nidblödning?? Finns det andra blödningar innan mensen?

Blir inte klok på detta. Har BIM på måndag den 10, hade ÄL 25/10. I tisdags (1 v innan BIM) hade jag svagt rosa på pappret, vilket jag då tänkte yes det är en nidblödning då är jag nog gravid. Idag två dagar innan mens kommer det ytterligare lite blod denna gång ser det mer ut som torkat. Vad är detta, är det resterna av den sk nidblödningen eller är det mensen som är på ingående? Blir tokig av att inte veta. Kan man ha något annat än nidblödning innan mensen, någon som vet.
    Snälla svara mig om det är någo som vet.

• Svar på tråden Nidblödning?? Finns det andra blödningar innan mensen?
  • Marlie87

Jag tror att jag har fattat det så att man kan ha nidblödningar vid flera olika tillfällen.. Både på BIM, innan BIM, när ägget fäster osv. Om jag är helt ute och cyklar får någon gärna rätta mig.. :)

Jag har en liten fundering om nidblödning - kan man bara ha det när man är gravid? Hoppas det är ok att jag lånade ett litet hörn =)

• Pimpinellan

Nidblödning infaller när ägget fäster. Då uppstår ett litet sår på livmoderslemhinnan och det är det blodet som kan komma ut i form av synligt blod som nidblödning. Man kan blöda lite p.g.a att slemhinnan är känslig där inne också,speciellt efter sex.

• Marlie87

Hm, mellan dina rader läser jag att man endast får det vid en grav??? Självklart finns det undantag, det förstår jag också.. Men generellt??? :)

• sockertopp

Hm, är så nyfiken så jag spricker snart. Lite rött på pappret igår kväll igen, denna gång såg det mer ut som färskt. Sedan var det borta igen. Hade det inte varit för det där rosa på pappret för en vecka sedan så hade jag helt klart trott att det var mensen på g. Nu vet jag inte vad jag skall tro.

Bara att vänta och se..

• Pimpinellan

Nidblödning infaller bara vid graviditet ja-annars är det ingen nidblödning utan nåt annat.

• fjärilflickan

Hade också en liten blödning i början av veckan. Var väl ungefär på dag 17 och jag tror jag hade lite tidig ÄL denna gången, på dag 11-12 eller så. Funderar på om detta kan ha varit en nidblödning.. Det har sagts mig att det inte kan vara det för den kommer runt BIM, men så sent fäster väl inte ägget? Har varit gravid tre gånger tidigare och har aldrig haft detta innan. Återstår att se om en vecka om jag är gravid eller inte?!

• mitchi

fick en liten blödning som kom i samband med att jag hade ÄL men har aldrig haft det förut. får se om det tog sig denna månad.

• Dimitra
    Marlie87 skrev 2008-11-08 17:43:54 följande:
    Hm, mellan dina rader läser jag att man endast får det vid en grav??? Självklart finns det undantag, det förstår jag också.. Men generellt??? :)
    Nid = kort för nidation = befruktat äggs implantation i livmoderslemhinnan. Det här kan bara ske en enda gång. (Såvida man inte får tvåäggstvillingar då).

Här kan du läsa om det och andra blödningar:
    The Dimitra universe.
  • sockertopp
    Dimitra skrev 2008-11-09 13:18:07 följande:
    Tack Dimtra, precis vad jag ville veta. Då är det helt enkelt bara att forstätta vänta.
  • Dimitra
    sockertopp skrev 2008-11-09 17:57:04 följande:
    Tack Dimtra, precis vad jag ville veta. Då är det helt enkelt bara att forstätta vänta.
    Vad bra
    Håller tummarna för dig.
    The Dimitra universe.
  • Yohanna86

kan en nidblödning komma och gå under några dagar :/???? min mens kom lite sent, skulle ha på söndagen men den kom sent på måndagen men sen försvann den på tisdag och kom tillbaka på ons kväll och sen slutade på fredagen....eller så kan det vara för att den är lite oregelbunden (men brukar  på dagen, 28, alltid!) men har vart lite stressad och så inför en tenta,kanske är det.
    har någon vart med om att man vart gravid i min situation???
    (gjorde ett gravtest BIM+1, ej morgonurin dock, visade neg)
    vad tror ni?????

kramar

• sockertopp

Suck, nu kom mensen. Punktlig som vanligt.
    Sammanfattningsvis kan man säga att ljusrosa på pappret 1 v efter ÄL ej behöver betyda nidblödning. Då vet man det. Bara att köra vidare.

• Dimitra
    sockertopp skrev 2008-11-10 15:25:25 följande:
    Suck, nu kom mensen. Punktlig som vanligt.
    Sammanfattningsvis kan man säga att ljusrosa på pappret 1 v efter ÄL ej behöver betyda nidblödning. Då vet man det. Bara att köra vidare.
    Eller så betydde det nidblödning men du fick ett tidigt MF. Man tror att så stor andel som 50 % av alla graviditeter avslutas innan BIM.

Tråkigt hur som helst
    The Dimitra universe.
  • Yohanna86

hoho!!??
    någon som vart med om detta förut???

Svar på tråden Nidblödning?? Finns det andra blödningar innan mensen?