• Foodlover

Akut hjälp! Gott enkelt att bjuda på när gästerna kommer?

Hjälp! Jag ska ha gäster om drygt en timme och kom på att jag inte har något litet att bjuda på för fördrinken. Hjälp mig med något snabbt enklt att göra innan dom kommer. Eller som man kan köpa färdigt?

• Svar på tråden Akut hjälp! Gott enkelt att bjuda på när gästerna kommer?
  • lunkentuss

Nu vet jag inte vad du ska bjuda på mera under dagen, men vanliga små rostmackor skurna i fyrkanter med en halvköttbulle på (fastsatt med tandpetare) de e mumma de

Elr ägghalvor med ex majonäs elr kaviar på =)

Frukt uppskuren på olika sätt är både fint och gott att knapra på =) Elr grönsaker med dipp.

• mimmi 1

snabbgör några varma mackor, och så skär du dom i små bitar.. det blir som lite plockmat... det fick vi en gång till en fördrink... en annan gång fick vi små pizzabitar...

• Eisa

måste det vara nåt fiiiiiiiiiiiiint?

Annars kan du ju ta chilinötter

• Emerun

Morot och gurkstavar med dipp, rostat bröd med typ skagenröra på, dela brödskivan på fyra så blir det en lagom stor snitt.

• Bridgett

Grissini. Eller om du är ambitiös; riv parmesanost grovt i små högar på ett bakplåtspapper, strö på lite solrosfrö och grädda i 200 grader i 5 min. Blir supergoda ostflarn.

• Foodlover

Ja, jag har funderat på grönsaker med dipp. Men är det någon som har något gott recept på dip?

• lunkentuss
    Foodlover skrev 2008-11-08 15:30:35 följande:
    Ja, jag har funderat på grönsaker med dipp. Men är det någon som har något gott recept på dip?
    jag köper gräddfil och en chipsdipp :d Dill o vitlök e mina favvosar Sen har jag lite dålig fantasi så jag har bara gurk- och morotsstavar till =)
  • A J Fröberg

man kan skiva en baugette tunnt och rosta i ugnen så de blir hårda och gyllenbruna så kan man ha tex mosade oliver med lite vitlök i
    man kan ha lite mjukost med hackad rödlök
    man kan ha 2 räkor och lite majonäs samt en citronbit

• Laire

Nachos är ju superenkelt.

Avancerat: Klicka ut lite creme fraiche, tacosås och ost på varje chips och kör i ugnen alldeles innan de kommer.

Enkelt: ställ fram allt i skålar och låt de dippa själva.

Ska du ha grönsaksstavar finns som sagt massor med goda dippmixer, tortilla är supergod (paprikasmak) och tzatziki (antingen att göra egen, köpa på burk eller köpte tzatzikidippmix, den har dock inga stora gurkbitar)

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
Svar på tråden Akut hjälp! Gott enkelt att bjuda på när gästerna kommer?