• Mumin

Mitt lilla knyte...

?som envisas med att ?ova? på mattan i vardagsrummet, jag älskar dig så. Så söt och ihopkurad på golvet, du ser så liten och hjälplös ut där du ligger. Hjärtat mitt håller på att spricka av kärlek. Det känns som om det var igår du bara var en ärta i min mage och nu har du en vilja så större och starkare än dig själv. Du är två år och har en sprudlande upptäckarlust, allt nytt är så spännande, myran på marken, gräset du går på och flygplanet i luften. Livet med dig blir bara mer fantastiskt för varje steg du tar, jag är så lyckligt lottad som har dig, du kommer inte förstå hur vi känner förrän du själv blir vuxen och mamma.

Du ska bli storasyster, lyckan blir dubbel! Men en liten tanke mal i mitt huvud, hur ska jag någonsin kunna älska någon lika mycket som jag älskar dig? Det är en skrämmande tanke, jag vet att den är dum och fånig men det finns där ändå. Det lilla fröet i min mage, kommer det att stjäla av min kärlek till dig? Eller det att få mindre av min kärlek än du? Eller har jag helt tillräckligt med kärlek så att ni kommer få lika mycket var som du får nu?

Mitt lilla knyte, du sover så gott på mattan och jag kommer snart att hämta dig och lägga dig i din mjuka säng. Imorgon när du vaknar kommer jag att sucka och stöna, låta dig se på tv medan jag försöker stjäla en liten stunds sömn till, men du ska veta att jag älskar dig mest av allt jag någonsin har älskat.

Din mamma

• Svar på tråden Mitt lilla knyte...
  • Morfen

Ah... du får inte skriva så fina ord.. jag sitter ju här och snyftar med ett hjärteknip.
    Funderar också på hur det kommer kännas och hur man kommer uppleva en till liten skrutt i familjen.

• MaDdO

Så fina och sanna ord! Skulle kunnat vara jag som skrivit dom till mina barn! Och tro mig, ditt hjärta kommer fyllas med lika mycket kärlek till, som du kommer kunna slösa på din kommande lilla bebis! Kram på dig!

• fru bengtsson

Har tänkt precis samma tankar som du! Vad händer när man får ett barn till? Hur ska man någonsin kunna älska det lika mycket som det underbara och fantastiska barn man redan har?
    För mig har frågorna fått ett svar. Vi fick vår andra dotter för 5 dagar sedan, och hon är redan lika älskad och värdefull som sin storasyster. Hon kom och tog en naturlig och självklar plats i vår familj från första stund.
    Det måste ju vara så att man inte har en viss mängd kärlek att spendera, utan att hjärtat gör rum för de nya som kommer in i ens liv.
    Aldrig heller har jag varit så stolt över eller älskat min stora flicka mer än vad jag gör nu! Att se hennes kärlek och omsorger för lillasyster, det är det vackraste jag kan tänka mig!

Önskar er massor av lycka till!

• Widde

Livet små stunder av lycka... !!

• Leeloo

Jag får oxå hjärteknip... av den bra sorten... Så vackert skrivet!

• Petronella77

Åhhh vad fint skrivet, känner precis så för min son.

• boklus

*grinar* Gud vad fint skrivet, precis så är det ju!

*torkar tårarna* tack ni som svarat att man kan älska alla sina barn lika obegränsat, man har ju undrat lite för hur det ska gå

• Tesie

*sitter o snyftar* Vet precis hur det känns!! Det var så vackert skrivet!!

• Beatrize74

Känner igen känslan "Kommer jag kunna älska den lilla i magen lika mycket som jag älskar dig". Den ångesten kan jag också känna när jag ser på min älskade duktiga son.

Fast...det gör man ju, fast det är svårt att förstå.

Svar på tråden Mitt lilla knyte...