Hur länge måste man vänta med att köra bil efter att man tagit citodon?
Jag har fått citodon utskrivet mot min värk. Kan jag ta en nu och köra bil i morgon bitti eller måste det gå längre innan jag får köra?
Jag har fått citodon utskrivet mot min värk. Kan jag ta en nu och köra bil i morgon bitti eller måste det gå längre innan jag får köra?
Framgår det inte i "bruksanvisningen"? Eller i fass? Jag gissar att det är samma tid som måste gå innan du tidigast får ta en ny dos Citodon.
nej det står inget om hur länge man måste vänta.
Står det hur ofta du får ta ny dos då?
max 4 ggr/dygn
Då gissar jag att det är ok att köra om det har gått 6 timmar sedan senaste dosen.
Men det är ju upp till dig att bedöma om du är alert nog att köra bil. Brukar du bli "slö" av Citodon?
jag har aldrig tagit citodon förut men har så ont och så måste jag köra bil i morgon bitti.
Aha, men jag tror som sagt att det är ok. Men du kan ju alltid ringa Vårdguiden för att få lite med välgrundade svar än mina gissnignar
Hoppas det hjälper och att du får sova gott utan värk!
Jag fick citodon efter att ha dragit ut en visdomstand i höstas och jag körde bil när jag tog dem. Självklart inte direkt efter men, som Fille Fjonkan skriver, innan jag tog nästa tablett.
Känns rörigt, men som förklaring så tog jag bilen till jobbet vid 8 och tog en Citodon när jag kom dit. Sedan åkte jag hem vid 17 och tog ny Citodon när jag kommit hem. Däremellan åt jag säkert Alvedon eller Ipren (som hjälpte bättre) för jag hade rejält ont några dagar.
Jag tog absolut Citodon på kvällen och körde bil på morgonen efter. Jag tyckte inte att jag blev så påverkad av dem som jag trodde man blev. Fick det för några år sedan också efter en rotfyllning, men då vågade jag inte ta dem. Hade inte så ont heller då så de behövdes inte.
Jag äter citodon under dan när jag har värk o kör bil på jobbet det e tregangelvarning men den betyder att du KAN ha sämre reaktionsförmåga men du får köra..e ju olika person till person men jag känner inte att jag inte borde köra då de inte pverkar mig så.