Efter spjälsäng - vad??
När slutade ditt barn att sova i spjälsäng och vilken typ av säng sov/sover h*n i sen? En med eller utan "ramla-ur-skydd"?
När slutade ditt barn att sova i spjälsäng och vilken typ av säng sov/sover h*n i sen? En med eller utan "ramla-ur-skydd"?
Vi tog en vanlig 90-säng utan "ramla-ur-skydd".
Vi satte resårbotten direkt på golvet och la en madrass på golvet jämte sängen. Då blev det ett fall på ca 30 cm och tösen landade mjukt.
Hon har ramlat ur sing säng totalt tre gånger på en period av 1 år. så det är väl godkänt.
Hej gumman!
Jag är ju lika novis som du
Men jag vet hur syskonbarn och kompisarsbarn har haft det....
Syskon barnen har flyttat över i en liten våningssäng, med koja under, de har en liten kant så att de inte trillar ur.
Kompisbarnen där har den ena flyttat ut till vanlig säng utan kant och de andra två ligger i växasängar med liten kant.
Lycka till!
Mialotta - smart att lägga sängen direkt på golvet. Hur gammal var hon när hon fick den sängen?
Vem vet - har funderat en del på våningssäng men undrar om en 3-4 åring klarar att klättre på steg mitt i natten? Växasäng har vi också tittat på men de vi gillar har varit utan kant. Vet du hur gamla barnen varit när du "flyttat ur" sina spjälsängar?
Kramar från Juno som planerar i god tid
Syskon barnen har varit runt 1½ år.
Kompisbarnen lite äldre ca 2 om jag minns rätt.
Ang. klättringen har det aldrig vart något problem, när det var små så klättrade de eller ropade
Det har ju inte varit riktiga våningssängar, de fick de när de var 4 och 6 år gamla. Det har handlat om de lägre sängarna som man leker under.
Planera du, det gör jag
Mina flyttade till en växa-säng från jysk vid 1½ år knappt. Den i trä med liten kant och en nalle på. Den har funkat bra!
Vår dotter var strax över två år. Och det har funkat bra.
Lycka till!