• Fjärilen

Kan inte sova, det sticker i mina ben!!

ååå vad jag är irriterd. Behöver verkligen sömn då jag har en tuff vecka framför mig. Men mina ben bara sticker hela tiden som massa myrkrypningar i dem.

Vad ska jag glra? Så fort jag länner mig ned så kryper det, blir galen!!

• Svar på tråden Kan inte sova, det sticker i mina ben!!
  • Fjärilen

vad gör man? vad är detta??

är så varje natt!

• Zemiramis

googla på restless legs så kanske du kan hitta lite svar där.

det är väldigt olika vad folk tycker lindrar. jag brukar stretcha lite när det sätter igång eller "slå" på benen. andra tycker massage är bra, fungerar inte för mig. de flesta är överens om att aktivitet är det bästa... fanns nån artikel på expressen för nån månad sedan eller så, sök där, så kanske du hittar några bra svar.

• Zemiramis

yepp, jag kollade just på expressen och artikeln ligger kvar. skriv bara restless legs i sökrutan så borde du hitta rätt.

• ninahelena

Lyllos dig som verkar lyckats somna...
    Sitter här och det kryper, sticker, brinner oi benen! Grrrrrrrrrrrrrrr!

• Mandi74

Jag fick skaka mina ben hela tiden..inte lätt när man försöker sova..enda trösten är att det går över..men kolla med din bm om det är jätte jobbigt..hon kanke har bra tips..

• Fjärilen

Hjälper inte att kolla med min bm, för jag är inte ens gravid.... så det kommer nog inte att gå över dessvärre

• Fjärilen

Tack för sidorna. Ska nog även ta kontakt med en läkare så att man får bekräftat att det är RLS... usch tänk om det är en annan farlig sjukdom då....

• Majblomma12

Är du vegetarian? Äter du för dåligt med kött? Då kan det vara järnbrist. Jag brukar gå upp och spola benen i kallvatten när det blir så där, det brukar lindra ett tag.

Svar på tråden Kan inte sova, det sticker i mina ben!!