Kontakta tjejen som min sambo varit otrogen med?
Min sambo var otrogen mot mig på en personalfest för ett halvår sedan ungefär. Någon vecka senare så fick jag reda på att han fortfarande hade kontakt med den här tjejen, han tog bort hennes nummer och lovade att han inte skulle höra av sig till henne mer. Nu, 6 månader senare, är jag på väg att lämna honom igen. Troligtvis på grund av samma tjej. Han fick sms när vi satt och kollade på film tillsammans häromnatten, och ljög in i det sista om att det var någon som skickat fel och att han inte hade en aning om vem det var trots att det var helt uppenbart. Han säger att det bara var ett sms och att dom inte har haft någon kontakt sedan i maj när det där hände.
Jag VET att jag kanske bara borde lämna honom, och skita i det. Men det känns som att jag inte fått höra hela sanningen och jag vill gärna - åtminstone - lägga alla korten på plats innan jag bestämmer mig för att packa ihop mina grejer, flytta ut och aldrig mer prata med honom. Är det fel att kontakta tjejen? Min sambo jobbar och jag sitter och funderar på om jag ska skicka ett sms, bara för att höra hennes version. Hon kanske inte ens vet att jag existerar?...