• Anonym

Kontakta tjejen som min sambo varit otrogen med?

Min sambo var otrogen mot mig på en personalfest för ett halvår sedan ungefär. Någon vecka senare så fick jag reda på att han fortfarande hade kontakt med den här tjejen, han tog bort hennes nummer och lovade att han inte skulle höra av sig till henne mer. Nu, 6 månader senare, är jag på väg att lämna honom igen. Troligtvis på grund av samma tjej. Han fick sms när vi satt och kollade på film tillsammans häromnatten, och ljög in i det sista om att det var någon som skickat fel och att han inte hade en aning om vem det var trots att det var helt uppenbart. Han säger att det bara var ett sms och att dom inte har haft någon kontakt sedan i maj när det där hände.

Jag VET att jag kanske bara borde lämna honom, och skita i det. Men det känns som att jag inte fått höra hela sanningen och jag vill gärna - åtminstone - lägga alla korten på plats innan jag bestämmer mig för att packa ihop mina grejer, flytta ut och aldrig mer prata med honom. Är det fel att kontakta tjejen? Min sambo jobbar och jag sitter och funderar på om jag ska skicka ett sms, bara för att höra hennes version. Hon kanske inte ens vet att jag existerar?...

• Svar på tråden Kontakta tjejen som min sambo varit otrogen med?
  • Anonym (Do it!)

Kontakta henne om det känns rätt (jag skulle gjort det). Jag skulle känna att det var lättare att gå vidare om jag fått alla kort på borden, lite mer av avslut.

• Anonym (Japp!)

Ring henne istället! Fråga om hon vet att du finns och om hon gör det, varför hon inte slutar jaga din karl. Det kan ju hända att det kommer fram att det inte riktigt är som din man säger att det är...

• Anonym

Jag hade kontaktat henne! han kanske har ljugit för henne oxå? man vet aldrig...lycka till

• Anonym (Yesbox)

Jag hade nog också kontaktat henne, som någon skrev, han kanske fört henne bakom ljuset lika mycket som han gjort med dig!?
    Lycka till iaf!

• Lovan

Ring henne istället!

Lär dig skillnaden mellan tillsägelse och varning!!!
  • Leica

Jag hade definitivt ringt henne! Hade inte skickat sms då det är dels något som lätt kan missförstås, men sen hade jag tyckt hennes röst/tonlägen varit en viktig del av hur jag ska tolka allt även från hennes sida. Sms kan dessutom sparas....
    Sen är det mer kraftfullt att ringa och om hon vet att du finns ska hon också skämmas även om den största skulden ligger hos din man om relationen ändå fortgått och han kör med lögner mot dig.

• mkp

Jag säger som de andra: Ring!!

Mest för sin egen skull, ordentliga avslut med korten på bordet är bra för att kunna gå vidare. Men även för att hon kanske är en hygglig tjej som han ljugit för och som borde få veta sanningen. Eller så är hon precis som din sambo en egoistisk skit som borde få höra hur trist hon betett sig och vilken skada det gjort. Det kan vara nyttigt att få skämmas när man betett sig dumt...

• Anonym

Jag vet inte om jag vågar ringa! Isåfall måste jag verkligen fundera över vad jag ska säga. Nu har jag kommit till den punkten då jag bara vill veta sanningen, hälften av mina grejer står packade i väskor mitt på vardagsrumsgolvet, jag har redan börjat flytta hem saker som jag inte behöver till mamma. Jag vet att jag förr eller senare kommer att lämna, frågan är bara om det blir nu eller senare. Så jag vill bara veta för min egen skull.

Vad säger man egentligen? Känns lättare att skicka ett sms men jag håller med er om att det kanske är bättre att ringa.

• mkp

"Hej, jag är xx, sambo med yy. Jag vet att han har varit otrogen med dig förut, och vill bara höra om det är dig han är otrogen med fortfarande." Kanske nåt sånt..?

• Mimmi P

Vill du bara veta sanningen, så ring och säg precis det, vill du få veta nåt från henne är det nog bäst att du har rätt "attityd" när du ringer så hon inte blir rädd, då kommer hon nog bara förneka allt. Ring och säg att du vet att han varit otrogen med henne och att du misstänker att de träffas igen och att du tänker lämna din kille men vill veta vad som hänt för att få ett bra avlsut.

Svar på tråden Kontakta tjejen som min sambo varit otrogen med?