4-åring med öroninflammation??
Jag misstänker att min 4-årige son har fått öroninflammation. Vi har varit lite förkylda på sistone här hemma och de senaste nätterna har han haft svårt att somna och gnäller även i sömnen vilket han inte brukar. Igår sa han att han hade ont i örat och det gick absolut inte att få honom att sova. Han grät och kunde inte ligga på vänster öra. Varje gång jag frågade sa han att det var samma öra (vänster). Till slut, vid 23-tiden grät han så han började hosta, och till slut spy. Efter det var han ledsen ett tag, men sedan somnade han och sov gott hela natten, ändå till klockan 10 i förmiddags. Han säger att det är bättre, att det bara gör lite ont nu. Kan det vara på väg bort? Han har aldrig haft öroninflammation förut så jag vet inte riktigt hur det går till. Ringde sjukvårdsrådgivningen igår kväll när han hade så ont och de sa att vi kunde ge alvedon och sedan ringa om det inte gick över så fick en läkare titta på det. Men vi behövde aldrig ge alvedon för han somnade innan. Man behöver inte ringa och få tid nu om det är bättre eller?