• Lolagumman

vad ska jag göra för pepparkakshus iår?

Jag brukar göra pepparkakshus varje år. Jag brukar alltid försöka göra olika modeller. Nu skulle jag behöva lite inspiration inför året bak. Titta gärna in i mitt galleri där finns några pepparkakshus från tidigare år. Men vad ska jag göra iår???

• Svar på tråden vad ska jag göra för pepparkakshus iår?
  • anorca

turing tourso i malmö. lite svårt men en utmaning. lycka till

• Einstein

Oj, vad svårt! Ett höghus kanske!

• Lolagumman

turning tourso tror ja nog är lite överkurs för mig... ett höghus skulle faktiskt vara intressant, sen har även funderat på en traktor med släp eftersom vår lilla son älskar traktorer... eller ett muminhus

• Rigmor Mortis

Jag tror inte Turning Torso går att göra rent praktiskt (den skulle bli svår att få stabil - möjligen om man stöttade den på insidan).

• Namaste72
    Fantastiskt fina!
    {} So, Lord Helmet, at last we meet again for the first time for the last time {}
  • Lolagumman

EKJ76: en pagod vore ju roligt faktisk!!!

• Rigmor Mortis

Går det att forma pepparkaka så det blir så svängt i taket? (jag har ingen aning om hur det funkar rent praktiskt nämligen, tycker bara att pagoder är ganska läckra byggnader)

• Lolagumman

EKJ76: jo det går man bakar ut ett vanligt tak men direkt när man tar delen ut ur ugnen så måsten man svänga den runt något så att man får rätt form. Det är lite klurigt faktiskt och ibland spricker det. ifjol gjorde jag runda torn till min pepparkaksborg och det funkade men jag fick ju kassera någr torn innan det blev bra. Kan vara extra svårt med pagodtak eftersom det ju är flera svängda bitar som skal passa ihop till taket... Ifjol när jag höll på med de runda tornen så lovade jag mig själv att göra något lätt detta år...

• Wilmis07

Det var inga dåliga pepparkakshus TS Får man fråga vad du använder för kristyr,eller vad man kallar det....

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Tussen06

Superfins hus! Nu känns inte mitt lika fint. Jag hade tänkt göra mitt hus iår. Det jag bor i alltså. Det kanske skulle vara nått.

Svar på tråden vad ska jag göra för pepparkakshus iår?