• LoveSharPei

Hur får man bort blodfläckar?

På en av sängmadrasserna finns det fortfarande kvar blod sen jag vaknade en natt och blödde näsblod. Fick inte bort allt då och undrar nu om det är omöjligt och få bort resten? Ser ju inte så fräsht ut precis!

Någon som har några tips?

• Svar på tråden Hur får man bort blodfläckar?
  • Birgitta2

Det sitter ganska rejält i fibrerna om du varit där och gnuggat redan. Vanish kan få bort en del, likaså kan du försöka med galltvål.

• LoveSharPei
    Birgitta2 skrev 2008-11-09 12:12:43 följande:
    Det sitter ganska rejält i fibrerna om du varit där och gnuggat redan. Vanish kan få bort en del, likaså kan du försöka med galltvål.
    Vanish i den där rosa lilla burken? Ska prova det och galltvål, tack!
  • cazzi

galltvål funkade hur bra som helst! även intorkad fläck flytande ska funka bäst men jag hade "klassisk" tvålform

• Stjärnstoft

Kanske du redan vet, men annars ett tips till framtiden.
    Tvätta blodfläckar i kallt vatten först. Annars riskerar man att de blir svåra att få bort.
    Lycka till, du ska se att det fixar sig med Vanish eller Galltvål.

• Tills

Ja, tvätta alltid med kallt vatten först och gnugga med salt!! Ett tips jag har fått av min mormor, som alltid fungerar!!

• mandrarinen

Kallt vattentipset funkar inte för mig, men det beror på att det ska göras FÖRST. Eftersom det mesta som fått blod på sig faktiskt blir rent i tvättmaskinen så är det ju redan tvättat de gånger jag upptäcker en fläck som inte gått bort (sällan men ändå) Hur gör man då? Har inte alls lust att gnugga allt i salt och kallt vatten bara för att någon grej väldigt sällan inte blir rent men vill ju gärna få bort även de fläckarna..

Svar på tråden Hur får man bort blodfläckar?