• Lalalong

Svärfar fyller år. Vad kan man köpa? Tips? :-)

Hej!
    Svärfar fyller år och vi måste hitta på någon present. Men vad?
    Det är så jäkla svårt. Han behöver en sak och det är en ny fotpall, eftersom den han har står på tre ben. Det hindrar inte honom från att använda den dock.... För alla som inte har träffat min svärfar är det inte lätt att förstå, men han är något av ett original om man säger så. Något udda.
    Hur som helst så läser han aldrig böcker, tittar aldrig på filmer så något sånt är inte lönt att köpa. Presentkort på någon affär skulle han aldrig lösa in...
    Förra året fick han "foppatofflor". För han gamla inneskor var helt utslitna i sulan. Faktum är att han egentligen gick rakt på golvet.... fast i skorna ändå.
    Det tyckte han var jättebra att få.

Men nu är jag helt villrådig. Har ingen aning om vad han kan få...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-09 13:08
    Alltså, jag tänkte ju egentligen berätta vidare om den där fotpallen... såg att jag missade det. Så jag är förvånad över att ingen skriver "Om han behöver en ny fotpall kan vi väl köpa det?".
    I alla fall så var tanken att jag skulle skriva att Mattias storebror med familj har köpt en fotpall till honom.

• Svar på tråden Svärfar fyller år. Vad kan man köpa? Tips? :-)
  • Lalalong

Vet att det är ett svårt fall...
    men något litet att fundera vidare över kanske någon har ändå?

• Mia118

Kanske ett kuvert med några lotter och en lottokupong och en keno-kupong. Man kan ju blanda i många olika spel.

Korsordstidning/bok

• Lykiska

Bor han själv? Fixar han mat själv?

I så fall kan ett gäng matlådor med hemlagad mat vara ett tips. Jag gav det till min pappa förra året, det blev mycket uppskattat. Gjorde sånt som blir bra att frysa in - lasagne, grytor, nån soppa.

Jag gillar att ge presenter som går åt, som inte står och skräpar nånstans sen.

• Lalalong

JAG är BÄST
    Nej, om man inte har traditionen att ge bort saker när någon fyller år så måste man ju inte det. Nu har vi dock den traditionen, och vi vill gärna ge bort något som uppskattas. En blomma kommer inte att upskattas och framförallt kommer den att dö inom en månad eller så

Mia118
    Ja, lotter är kanske inte så dumt! Tack för det tipset!!

• Lalalong

Lykiska
    Ja, han bor själv kan man väl säga. Mattias lillebror bor hemma hos honom. Men de har varsitt "hushåll" om man säger så.
    Ditt tips var faktiskt riktigt riktigt bra! Tyvärr är det alldeles för kort om tid för att hinnas med
    Men jag ska spara det tipset till det är dags att fixa julklapp!!

• Lalalong

isisisis
    Mmm... det kan också funka!!! Tack!!!

• white cheese

Min pappa är också en sån där hopplösing... Han har liksom inga riktiga intressen.
    Förra året fick han en fotokalender, med foton på mig och min bror samt katterna i familjen. Det var uppskattat.
    Annars kanske en ljudbok kan vara ett alternativ (ev + mp3-spelare om han inte har sådan).
    Eller "presentkort" på en trevlig middag hemma hos er, ev med konsert/musikal/fotbollsmatch i anslutning.

• Lalalong

white cheese
    Ja, det är jobbigt med hopplösingar
    Fotokalender hade han nog kanske gillat...
    Ljudbok/mp3 tror jag inte hade varit så poppis. Han säger bara att han inte förstår sig på sånt sen försöker han inte ens.
    Han fick olika skraplotter en gång (något som kanske talar emot att det blir det igen, men kanske ändå... det är ju enkelt) och jag fick visa honom var man skulle skrapa och hur man gjorde. För han hade aldrig skrapat en skraplott innan . Som sagt, lite udda .
    Bjuda på middag kunde vi visst göra! Men det får blir hemma hos honom... vi bor en 12-13 mil bort och han har på senare år haft upprepade blodproppar i sina ögon så han får inte köra så mycket bil tyvärr. Men någon aktivitet efteråt hade han inte velat ha! Tråkmånsen .

Nu har jag många bra tips på hur vi kan fira honom på hans dag i alla fall och jag tror att han kommer att bli jätteglad! Sen får vi se till jul. Han ska ju i alla fall få ett kort på Klara från dagis i en fin ram. Jag tror nog det är det som blir mest uppskattat från honom.

Svar på tråden Svärfar fyller år. Vad kan man köpa? Tips? :-)