Vilken bröstmjölksersättning ger ni?
Hej.
Min dotter är 5 månadr och jag har börjat komplettera min ammning med bröstmjölksersätning. Har provet Nestles NAN. Vilken tycker ni man ska använda?
Hej.
Min dotter är 5 månadr och jag har börjat komplettera min ammning med bröstmjölksersätning. Har provet Nestles NAN. Vilken tycker ni man ska använda?
när sonen åt ersättning så fick han mest NAN några gånger blev det semper. vilken sort beror ju på vad som passar barnet bäst.
jag ger nutramigen, den smakar äckligt men barnen vänjer sig. jag har valt den eftersom den är mjölkfri och eftersom det inte rekomenderas att ge barn under 1år mjölk så tyckte jag att detsamma borde gälla ersättning.
Använde NAN till min son.
Jag använder NAN till min son!
vilken har de på sjukhuset?? när sonen föddes 2002 hade de semper... det var innan Nestle köpte upp Findus. Findus hette Milkotal som sen blev till nestles NAN...
nu på SÖS sept 08 hade de nan
Jag har använt Semper till båda barnen.
nan..lukar inte lika illa när dom kräks som med sempers..:=)
Bytte precis från sempers till NAN och för min pojk så fungerar den mycket bättre!
vi hade NAN, hon spydde bara av Semper hela tiden.
Nu vid 1½ testade vi semper välling hos en kompis då ja glömt nestlé vällingen och hon spydde åter igen av de.
Gav Semper till båda mina barn, funkade jättebra!
Har gett ersättning ett par gånger. Hade NAN först men han fick ont i magen. Sen har vi kört Semper ett par gånger. den ska vara skonsammare mot magen och det har funkat kanon.
Hur vet man vad som är mest skonsamt och inte?