• Lycklig lycklig

Vilken bröstmjölksersättning ger ni?

Hej.
    Min dotter är 5 månadr och jag har börjat komplettera min ammning med bröstmjölksersätning. Har provet Nestles NAN. Vilken tycker ni man ska använda?

• Svar på tråden Vilken bröstmjölksersättning ger ni?
  • miababia

när sonen åt ersättning så fick han mest NAN några gånger blev det semper.    vilken sort beror ju på vad som passar barnet bäst.

• trisha

jag ger nutramigen, den smakar äckligt men barnen vänjer sig. jag har valt den eftersom den är mjölkfri och eftersom det inte rekomenderas att ge barn under 1år mjölk så tyckte jag att detsamma borde gälla ersättning.

• Fantasiflower

Jag använder NAN till min son!

• ludenben

vilken har de på sjukhuset?? när sonen föddes 2002 hade de semper... det var innan Nestle köpte upp Findus. Findus hette Milkotal som sen blev till nestles NAN...

• Max o Zekes mamma

nu på SÖS sept 08 hade de nan

• Supertesco

Jag har använt Semper till båda barnen.

• lillaemme

nan..lukar inte lika illa när dom kräks som med sempers..:=)
    Bytte precis från sempers till NAN och för min pojk så fungerar den mycket bättre!

• Calylite

vi hade NAN, hon spydde bara av Semper hela tiden.
    Nu vid 1½ testade vi semper välling hos en kompis då ja glömt nestlé vällingen och hon spydde åter igen av de.

• Tvåbarnsmorsan

Gav Semper till båda mina barn, funkade jättebra!

• Lisa1976

Har gett ersättning ett par gånger. Hade NAN först men han fick ont i magen. Sen har vi kört Semper ett par gånger. den ska vara skonsammare mot magen och det har funkat kanon.

• Calylite
    Lisa1976 skrev 2008-11-09 22:37:18 följande:
    Har gett ersättning ett par gånger. Hade NAN först men han fick ont i magen. Sen har vi kört Semper ett par gånger. den ska vara skonsammare mot magen och det har funkat kanon.
    nja tvärt om, NAN är skonsammare.
    men sen är de ju såklart helt upp till bebisen också, min väns tjej klarade inte av NAN
  • Pums

Hur vet man vad som är mest skonsamt och inte?

Blivit mamma till en underbar pojke 2008-10-14
  • Calylite
    Pums skrev 2008-11-10 13:07:43 följande:
    Hur vet man vad som är mest skonsamt och inte?
    NAN ser man de på innehållet och om man söker så säger alla de.
    Finns nått som är helt mjölkfritt men smakar apa visseligen, men minns inte vad de hette. Den är nog mest skonsamt.
  • Pums
    Svar på #14
    Calylite skrev 2008-11-10 13:09:51 följande:
    NAN ser man de på innehållet och om man söker så säger alla de.Finns nått som är helt mjölkfritt men smakar apa visseligen, men minns inte vad de hette. Den är nog mest skonsamt.
    Ok! Har köpt nan idag så vi får se om han gör nån skillnad, har givit semper innan.
  • Calylite
    Pums skrev 2008-11-10 13:13:16 följande:
    Svar på #14 Ok! Har köpt nan idag så vi får se om han gör nån skillnad, har givit semper innan.
    Håller tummarna
  • Pums
    Svar på #16
    Calylite skrev 2008-11-10 13:16:58 följande:
    Håller tummarna
    Glad
Svar på tråden Vilken bröstmjölksersättning ger ni?