• Skillnad

Jättetorr hårbotten

Min hårbotten behöver akut hjälp! Väldigt plötsligt har den blivit jättetorr, det kliar i princip hela tiden, och kikar man i hårbotten ser man jättemycket torr hud som lossnar i såna små vita flagor när man kliar.
    Jag använder ett schampo från Body shop, eller ett kemikaliefritt nässelschampo, har använt flera år utan problem alls. Bor långt norrut där det blir torrt och kallt så här års, kanske har något med det att göra?
    Någon som har samma problem och/eller råd och tips?

• Svar på tråden Jättetorr hårbotten
  • Carina76

testa head & shoulders mot mjälll,funkar jättebra på mig när jag får torr hårbotten

• Eudora

Testa att gnugga in aloe vera gel i hårbotten efter tvätt!! Rena dunderkuren & håret blir kanon friskt & blankt, aloe vera är klåddämpande & återfuktande.

Prova från foreverlving products som har de bästa produkterna!:)

• Solskensmor

Jag har öpt ett shampo på salongen som heter Neccin. Det blev jag rekommenderad av min frisör. Det hjälpte mig, jag "intensivkörde" med det i några dagar, och nu behöver jag bara "underhålla" det ibland...

• Jesster

Apoteket har en gel man smörjer hårbottnen med när den blir torr.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Pormoicheia

Dränk in hårbottnen i oliv olja och låt det vara över natten!

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Skillnad

Tack för tipsen! Ska testa dem, börja med aloe veran för det har jag hemma

• vindlövet

Jag hade också problem med hårbotten, kliade massor, vita flagor lossnade, såg nästan ut som mjäll, när jag gick till frisören bara stirrade hon i huvet på mig när hon kammade igenom det för hon såg tydligen att jag var helt rödflammig i hårbotten oxå hon trodde att det var ngn allvarlig vitaminbrist, jag gick till läkaren- det visades vara psoriasis vilket är vanligast i hårbotten och behöver inte förekomma ngn annanstans, tycker absolut att du bör kolla upp det så att det inte är det du går med, för då finns det medel på recept mot detta. Men hoppas att det inte är det ville bara informera om att det kan vara det oxå eftersom jag hade samma symptom. Lycka till.

Svar på tråden Jättetorr hårbotten