• cck

Dubbel paraplyvagn eller två enkl??

Har två små tätt, behöver råd från er som är vana med två

Är i färd med att byta vår fantastiska dubbla Urban Jungle till en cykelvagn(som också kan köras som barnvagn/skidvagn etc.) för att bli mer mobila.

Vill då skaffa en bra paraplyvagn att ha som extravagn och som sovvagn hemma. Båda sover alltid ute hemma och i cykelvagnen sitter de(om än bra, som i bilstol).

Vilka modeller är bra? Vill ha fullt liggläge och bra benstöd, så de får upp benen och stöd för vaderna när de är större.

Dubbel eller två enkla?

• Svar på tråden Dubbel paraplyvagn eller två enkl??
  • Puttes matte

Vi har en Koelstra dubbel sulky. Helt ok, fullt liggläge. Lite "ranglig" så klart, men det tycker jag alla sulkys är. Mina tjejer är åtta månader och kanske i minsta laget för en sulky, men vi har varit på semester och hade ingen möjlighet att ta vår stora vagn med oss. Funkade finfint ändå, vagnen har stöd vid knäna liksom, som går att fälla upp, så mina små kunde ha fötterna "uppe" liksom. Sen har vår vagn tre handtag, har sett dubbla med bara två, mittenhandtaget gör att man kan manövrera vagnen helt ok med bara en hand.

Är än så länge nöjd, men jag har ingenting att jämföra med. Den var billig med föresten!

Lycka till!

• hejpa

har samma dilemma som du TS. har tvillingar och vill också köpa sulky senare. vagnen vi har nu tar ju upp hela bagageutrymmet..
    det ultimata vore ju en dubbelsulky som man kan ta isär så man får två :D men såna finns det väl inte :/

• Puttes matte

Jag har läst i nån tråd om nån mojäng med vilken man kunde sätta ihop två sulkys... Undrar om det blir nåt bra... Vi funderar även på når tjejerna är större köpa en herdelig sittvagn och en ståbräda, så får de turas om att stå. Alla dubbelvagnar tar ju sån plats!!

• hejpa

Puttes matte skrev 2008-11-10 17:21:41 följande:

Jag har läst i nån tråd om nån mojäng med vilken man kunde sätta ihop två sulkys... Undrar om det blir nåt bra... Vi funderar även på når tjejerna är större köpa en herdelig sittvagn och en ståbräda, så får de turas om att stå. Alla dubbelvagnar tar ju sån plats!!
    hm, låter helt klart intressant att kolla upp iaf!
    ja, det är sant. man tar upp hela trottoaren med våran vagn :/
  • keno

Babyproffsen har en adapter man kan sätta ihop deras sulkys med.

Dock blir det ju då en jättebred vagn som är svårmanövrerad har jag förstått, kanske inte vad man är ute efter med en sulky?

• hejpa
    keno skrev 2008-11-10 20:44:41 följande:
    Babyproffsen har en adapter man kan sätta ihop deras sulkys med.Dock blir det ju då en jättebred vagn som är svårmanövrerad har jag förstått, kanske inte vad man är ute efter med en sulky?
    nej, det är sant! fast det är ju bra att veta att det finns, tack för att du delade med dig av denna dyrbara information! ;)
    jag tänkte ju ha sulkys utöver vår vanliga vagn sen. t.ex när man är på semester och sådär, och då får man väl hoppas att sambon också är med så vi kan ta varsin sulky ;) annars får man väl prova att sätta ihop dem.
  • keno

Hmmm, har fyra dubbelvagnar och snart två enkelvagnar (bara en, än så länge). Min man tycker det räcker nu....

Men som svar till dig TS, har även jag en dubbel Koelstrasulky som vi är mycket nöjda med. Håller med Puttes mamma som att den kan kännas ranglig, men det gör de flesta. Man kan inte jämföra en sån mot en UJ eller i mitt fall min BT.

Har nu köpt enkelvagnar, men dessa är för att ha när vi är ute tillsammans och kan ta varsinn vagn eller en av tjejerna är sjuk och det bara är en som ska iväg till dagis.

• hejpa
    keno skrev 2008-11-10 21:01:54 följande:
    Hmmm, har fyra dubbelvagnar och snart två enkelvagnar (bara en, än så länge). Min man tycker det räcker nu....Men som svar till dig TS, har även jag en dubbel Koelstrasulky som vi är mycket nöjda med. Håller med Puttes mamma som att den kan kännas ranglig, men det gör de flesta. Man kan inte jämföra en sån mot en UJ eller i mitt fall min BT.Har nu köpt enkelvagnar, men dessa är för att ha när vi är ute tillsammans och kan ta varsinn vagn eller en av tjejerna är sjuk och det bara är en som ska iväg till dagis.
    det var en redig samling du har, måste jag säga! :D
  • keno

Låter roligare än vad det är, en ska iväg till soprummet. Begagand men aldrig använd.
    En bättre begagnad men tyvärr tappat ena hjulet, ska fixas och sen bli till och från dagisvagn igen.

Sen Koelstran och BT.n som används.

Enkelvagnarna har inte testats än.

OT..... sorry

• cck

Slutat med att vi hittade en dubbel Herqules på Blocket. Riktigt bra, so far. Smidig o inte så ranglig som många, dock dyr som ny tror jag. Men sittplatserna är små så det är tur mina inte är av den största sorten. Känner att två sittplatser krävs änu så länge o då får vi köra med en extra de få gånger bara ena är med.

Ser fram emot hur det ska bli med cykelvagnen när den kommer... Tror de kommer sitta fint o sova, o då den lätt görs om till cityvagn blir vi förhoppningsvis väldigt mobila! Sulkyn blir extravagn o som sovvagn ute hemma. tack för alla svar!

• hejpa
    cck skrev 2008-11-15 20:43:19 följande:
    Slutat med att vi hittade en dubbel Herqules på Blocket. Riktigt bra, so far. Smidig o inte så ranglig som många, dock dyr som ny tror jag. Men sittplatserna är små så det är tur mina inte är av den största sorten. Känner att två sittplatser krävs änu så länge o då får vi köra med en extra de få gånger bara ena är med.Ser fram emot hur det ska bli med cykelvagnen när den kommer... Tror de kommer sitta fint o sova, o då den lätt görs om till cityvagn blir vi förhoppningsvis väldigt mobila! Sulkyn blir extravagn o som sovvagn ute hemma. tack för alla svar!
    kul att du hittade en som passade!
Svar på tråden Dubbel paraplyvagn eller två enkl??