Kan jag amma om jag tagit en citodon?
Jag har haft tandvärk nu i 3 dagar och det blir bara värre o värre tog precis en citodon i hopp om att det ska hjälpa. Kan jag amma min 3 månaders dotter i natt eller går det över i bröstmjölken?
Jag har haft tandvärk nu i 3 dagar och det blir bara värre o värre tog precis en citodon i hopp om att det ska hjälpa. Kan jag amma min 3 månaders dotter i natt eller går det över i bröstmjölken?
Sök o läs om du inte har bipacksedeln kvar.
www.fass.se
Amma du lungt .Jag pratade med våran barnmorska för jag tog oxå en citodon och hon sa att det är vad man får på bb efter förlåsningen 2 ggr 4 per dag.Det är helt ok att ta en citodon i bland.Hoppas huvudvärken går över.Du kanske bär mycket?Lycka till Maria
jag fick amma när jag tog citodon...
Fass.se:
"Rådgör med läkare innan användning under amning. Läkemedelet går över i modersmjölk och påverkan på spädbarn som ammas har förekommit i sällsynta fall. Lägsta effektiva dos av Citodon bör därför användas. Kontakta närmaste sjukvårdsinrättning om ditt barn uppvisar symptom som kan vara tecken på läkemedelspåverkan, såsom slöhet, små pupiller, svårigheter att amma, slapp muskultur eller andningspåverkan."
Jag fick citodon på BB, så det är inga problem
Jag åt citodon större delen av min andra graviditet pga foglossning! Kanske inte samma sak som att amma, men dottern är en fullt frisk 2-åring!
Crazy Baby skrev 2008-11-09 20:54:54 följande:
som sagt man får det på bb när man just börjar amma och de är ju experter så jag litar på dem..
det fick jag oxå,men några dagar senare när min huvudvärk inte vill ge med sig.så fick jag träffa en läkare där på spec bb.hon sa att jag absolut INTE skulle äta citodon.bebisen kunde sluta andas.konstigt vad olika det är.Fick något annat istället.
det gick bra under senare del av graviditet, men inte under amning sa hon till mig.
Jag åt Citodon (maxdosen per dag) efter mitt senaste kejsarsnitt (både på BB och hemma) och jag ammade dottern hela tiden. Så jag fick amma efter att jag ätit Citodon.
Jag fick det på BB.
En vanlig åtgärd om man har så ont i en tand vore väl annars att söka tandläkare akut?