• m00nfl0wer

Ont i tungan (Tungpiercing)

Hej! Jag har en tungpiercing och nu har det börjat göra ont vid ena sidan om själva piercinghålet. Det är som att det blivit en pytteliten svullnad och känns nästan som när det var nytaget men inte lika mycket såklart.

Piercingen är inte ny då jag haft den i 6år. Någon annan som haft såhär? Jag vågar inte ta ur den för jag vill inte ta bort den om jag absolut inte måste. Älskar min tungpiercing (Och det gör karln också, haha)

Kan det ha kommit ned något mellan på något sätt? Jag har käkat isbitar för att se om svullnaden går ned, men det hjälper inte.

Hjääälp mig.

Och så har jag säkert lagt tråden fel.

• Svar på tråden Ont i tungan (Tungpiercing)
  • NovaIzabellaCecilia

Jag har så ibland med, och när jag har det så sköljer jag dagligen (2ggr per dag) med listerine, och det brukar ge sig efter någon/några dagar!

• Fru Sveden

Testa att köpa sånt där grejs som man får när man gör piercingen (som man skall skölja med efter man ätit) Eller skölj munnen med "saltvatten" (blanda salt i vatten) Nu är jag absolut ingen expert, men det låter som det blivit inflammerat eller något sånt.

• SusannaT

pröva o börja med rengöring igen. ta ut den för ba nån minut o rengör tunga o piercing. jag har oxå haft så. så prövade o ta ut piercingen ett tag. vad använder du för stav? bäst är kirurgiskstål.. pröva byt ut kulan till en plastkula tills tungan känns bättre.

• m00nfl0wer

Tack för era svar! Jo, jag antar också att det blivit en irritation av något slag. Då får jag prova att skölja munnen lite så får vi se om det går över.

• m00nfl0wer

Hm, jag har glömt vad jag har i. Haft den så länge, hm.

SusannaT skrev 2008-11-09 20:27:48 följande:
    pröva o börja med rengöring igen. ta ut den för ba nån minut o rengör tunga o piercing. jag har oxå haft så. så prövade o ta ut piercingen ett tag. vad använder du för stav? bäst är kirurgiskstål.. pröva byt ut kulan till en plastkula tills tungan känns bättre.
  • m00nfl0wer

Jag vågar inte.. för jag har tagit ut en gång förut (högst 3mån), jag fick ta om det då.

Calylite skrev 2008-11-09 20:30:11 följande:
    jag har min ur i ett år, sen satte i den igen utan problem. Så att låta hålet vila någon dag behöver du inte oroa dig för.
  • m00nfl0wer

Jag tog ut staven (tänkte vila någon timme åtminstone) och så tittade jag under tungan. Det var som en vit plupp på sidan av hålet. Hmm.. det är nog den som gör ont.

• Calylite
    m00nfl0wer skrev 2008-11-09 20:34:30 följande:
    Jag vågar inte.. för jag har tagit ut en gång förut (högst 3mån), jag fick ta om det då.
    ha den inte ute sålänge, räcker med 24 timmar, kan ju vara att de blivit irriterat av något eller staven själv och behöver vila.
    Finns ju plast och gummi man kan variera som är lite mer skonsamare. Bra vid sånna här tillfällen.
    Hexident på apoteket kan du köpa annars, de rekomenderas när man även precis tagit hål i tungan och fugerar lite bättre än vanlig munskölj, mer till för just sånt och inte bara för andedräkten som vanlig munskölj är. De är receptfritt
  • Smurflovve

skrev en tråd om min percing för ett tag sedan, en dag blev den jätte svullen och ömmade jätte mycket, haft min i snart 6 år.
    Jag tog ut peircingen under ett dygn, köpte hem Corcidyl som jag sköljt med efter det var nytaget. kokade peircingen, sköljde ca 3 ggr dagligen.
    Sedan förvann det, du kan ju kanske kombinera med Ipren eller nått för att förebygga det onda lite.
    Lycka till!!

Svar på tråden Ont i tungan (Tungpiercing)