• Svar på tråden T-snitt?
  • MiaLau

ja. jag såg i någon tråd att nån gjort ett T-snitt, och jag har aldrig hört talats som det. och då undrar jag vad det är för slags snitt och hur det ser ut.

det är någon form av kejsarsnitt antar jag =)
  • MiaLau
    SofiaD skrev 2008-11-09 22:36:45 följande:
    Som ett T kanske?
    jo.. förmodligen? men var? hur? vilken ledd?
    känns lixom lite osmidigt att trycka in ett T precis nedanför magen där vanliga snitten görs..
  • SofiaD
    MiaLau skrev 2008-11-09 22:39:52 följande:
    Men tänk en stor gravidmage - det bler ett rätt stort T Kanske görs om man vill gå in i livmodern på tvären ist av nån anledning?
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • MiaLau
    SofiaD skrev 2008-11-09 22:41:34 följande:
    Men tänk en stor gravidmage - det bler ett rätt stort T Kanske görs om man vill gå in i livmodern på tvären ist av nån anledning?
    jag har ingen aning, visste inte ens att man gjorde sånt. trodde det bara fanns "vanligt" snitt.
    och tydligen så lägger dom snitten lite här och var :)
  • Låtta1

T-snitt ser ut som ett upp och ner vänt T,dvs som ett vanligt snitt + ett snitt upp till naveln,jag har en arbetskamrat som fick göra så för att få ut beisen så fort som möjligt!
    det görs inte om det inte är katastrof efetrsom det blir en mer omfattande operation.

• Mosaik

jag känner en som gjorde ett t-snitt på grund av att bebisen var så tidigt så livmodern var så hård så de var tvungna att öppna på det sättet... MEN magen har bara ett vanligt vågrätt snitt och sen inne i livmodern så gjorde de ett T eller kanske var det ett pluss....

*stolt mamma*
Svar på tråden T-snitt?