• xxJessikaxx

    Kan jag skicka med svärfar IKEA-handla-kortet och mitt körkort som HAN kan använda?

    Eller hur funkar det? Brukar väl va så att jag som innehavare måste skriva på?
    Antar att det inte går? Nån som vet?

  • Svar på tråden Kan jag skicka med svärfar IKEA-handla-kortet och mitt körkort som HAN kan använda?
  • lurksmulan

    Nej det kan du inte.
    Du måste vara med personligen.
    Han kan ju ha hittat en plånbok med grejer och bestämt sig för att shoppa loss lite, t.ex. Så det är för din säkerhet som han inte får göra det.


    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Kluvenflicka

    ja, numera har man ju kod till sitt ikea handla kort så det kan du..
    Man skriver ju inte längre under sitt köp utan trycker in koden som med ett vanligt bankomatkort..

    Men om du av ngn anledning inte har ngn kod så kan du inte skicka med honom det..

  • underbara jag

    men handlar man i självscannern så drar man ju kortet själv.

    då kontrolleras inget.

  • antispantis

    jo jag tror att det ska gå, OM du skriver en fullmakt till honom med din underskrift och hans namn och personnummer och även dina uppgifter. Sen skickar med ditt körkort och kortet.

  • xxJessikaxx

    OK, nej jag misstänker ju att det inte går utan kod. Jag har ingen kod till IKEA-kortet dock. Kontaktar man kreditgivaren då för att lösa det?
    Självscanning har jag aldrig sett att det finns i Hsparanda och om det nu gör det så vill jag helst inte skicka svärfar dit, han är nog förvirrad av sig redan
    Fullmakt är inget alternativ heller, tänkte det skulle vara så som möjligt för honom.

  • xxJessikaxx

    Alltså jag pratar om HANDLA-kortet och inte FAMILY-kortet.

  • lurksmulan

    Till Handla-kortet finns ingen kod att få heller, det kan man bara handla på med legitimation.


    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • luddigamaskrosen

    För 6 månader sen skulle jag använda mitt ikea kort men hade istället fått med mig sambons (hela hans plånbok så även körkort). Jag kunde inte då handla på hans kort utan va tvungen att ha en fullmakt, och det va enda alternativet sa dom till mig.

  • Kluvenflicka

    Man har visst kod till Handlakortet!!! Det är nytt o ska införas över hela sverige! Handlar alltid pådet med kod!


    lurksmulan skrev 2008-11-10 08:59:41 följande:
    Till Handla-kortet finns ingen kod att få heller, det kan man bara handla på med legitimation.
  • lurksmulan
    Kluvenflicka skrev 2008-11-10 09:01:44 följande:
    Man har visst kod till Handlakortet!!! Det är nytt o ska införas över hela sverige! Handlar alltid pådet med kod!
    Jag har inte fått någon iaf. Inte min man heller.
    Men om det är nytt och ska införas i hela sverige är det kanske inte troligt att ts har det heller.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • Kluvenflicka

    De börjar kanske på vissa delar av landet..vi bor i skåne..har haftdet sen i början av sommaren..Smidigt speciellt när man scannar själv,det gå fort på det viset! Här är det inte ovanligt, vet flera som har det men som sagt det börjar kanske i vissa delar av landet..

  • lurksmulan
    Kluvenflicka skrev 2008-11-10 09:25:07 följande:
    De börjar kanske på vissa delar av landet..vi bor i skåne..har haftdet sen i början av sommaren..Smidigt speciellt när man scannar själv,det gå fort på det viset! Här är det inte ovanligt, vet flera som har det men som sagt det börjar kanske i vissa delar av landet..
    Det låter jättesmidigt. Vi scannar alltid själva och det är bökigt när man måste kalla på personal om vi ska handla på kortet.
    Men de kanske har börjat i Skåne då, vi bor i Stockholm och här verkar det inte ha införts än.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • xxJessikaxx

    Aha. Ja jag kanske kan kolla med själva varuhuset om den möjligheten finns där, att handla med kod alltså. Annars får det vara, ids inte gorma med fullmakt. Tack för era svar

  • Februarii

    Vi har fått våra koder för länge sedan. Brukar handla i Gävle eller Västerås.

  • 1978an

    Kan ju bara säga att koderna infördes samtidigt över hela landet. Den stod bara helt plötsligt på din faktura. Problemet är att man sällan läser den allmänna infon på fakturan, inte jag i alla fall så jag missade det. Ringde IKEA och frågade, det är därför jag vet detta. Jag fick min kod hemskickad efter ca 5 dagar..

  • xxJessikaxx

    Har ringt IKEA:s kundtjänst och de skall skicka hem koden

  • Februarii
    1978an skrev 2008-11-13 01:27:28 följande:
    Kan ju bara säga att koderna infördes samtidigt över hela landet. Den stod bara helt plötsligt på din faktura. Problemet är att man sällan läser den allmänna infon på fakturan, inte jag i alla fall så jag missade det. Ringde IKEA och frågade, det är därför jag vet detta. Jag fick min kod hemskickad efter ca 5 dagar..
    Vi fick hem våra koder enskilt på ett sådant grått papper som man river av kanterna på.
Svar på tråden Kan jag skicka med svärfar IKEA-handla-kortet och mitt körkort som HAN kan använda?