• irgafos

Vad har ni för försäkringar?

Undrar lite vad alla har för personliga försäkringar egentligen.
    Livförsäkring, olycksfall, sjukdom, sjukvård...?? Har ni allt det där eller har ni valt bort något..

Är ju en enda stor djungel det där när man ska jämföra bolag och priser. Känns ju som man kan betala hur mycket pengar som helst för försäkringar men sen får man iaf inte ut så mycket när det väl behövs..

Hur har ni det?

• Svar på tråden Vad har ni för försäkringar?
  • antispantis

vi har Hemförsökring, bilförsäkrningar, barnförsäkringar till alla barnen och sen olyksfallsförsäkrings till oss.

• Miss Lau

Vi har villaförsäkring, bilförsäkringar och barnförsäkringar. Och vi vuxna har TryggVuxen som jag inte riktigt vet vad den innehåller och så har maken en livförsäkring. Blir en hel del pengar.

• Miss Lau

Kan tillägga att vi har allt utom bilarna försäkrade hos Trygg Hansa. Bilarna är försäkrade hos Aktsam.

• Pumpkin

Vi har bilförsäkring, hemförsäkring, försäkring på katterna samt sjuk-/olycksfallsförsäkringar till oss själva.

• sommartorpet

Bilförsäkrinar eftersom man inte slipper undan dem. Villaförsäkring eftersom det är ett krav för bolånet.
    I övrigt så slänger vi inte iväg några pengar på försäkringar utan investerar dem på annat sätt.

• Smurfan JM

Vi har hemförsäkring, där olycksfall för oss båda ingår, samt trafikförsäkring på bilen...
    När vi får barn tänkte vi skaffa varsin livförsäkring också...

• AllForLove

Just nu har vi bara hemförsäkring och djurförsäkring, men funderar på en olycksfallsförsäkring till mig o sambon.

• martina540

jag har precis varit inne i försäkringsdjungel, och äntligen klarart av med hjälp av utomstående att gå igenom våra försäkringar i familjen. jag kan tipsa om inplanet.se och www.livkompagniet.se

personligen litar jag på skandia, de har alltid varit trevliga, får se om de är lika trevliga när man ska ha ut något..

• Majsan70

Jag har gruppliv med olycksfall. Speciell försäkran mot inkomstbortfall pga av längre tids sjukdom. Sen ett antal livförsäkringar utöver detta.

Sen är ju djur o barn o hem o bil försäkrade oxå.

• irgafos
    Majsan70 skrev 2008-11-11 17:04:15 följande:
    Jag har gruppliv med olycksfall. Speciell försäkran mot inkomstbortfall pga av längre tids sjukdom. Sen ett antal livförsäkringar utöver detta.Sen är ju djur o barn o hem o bil försäkrade oxå.
    Majsan70, får man fråga vad försäkringen mot inkomstbortfall kostar och vad den ev ger om man blir sjukskriven?
  • Majsan70
    irgafos skrev 2008-11-11 17:55:35 följande:
    Majsan70, får man fråga vad försäkringen mot inkomstbortfall kostar och vad den ev ger om man blir sjukskriven?
    Oj, jag har ingen aning om vad den kostar? den dras i samband med nåt annat. Den täcker upp till 80% av lönen om jag blir sjukskriven mer än ett visst antal dagar.
  • lightswillguideyouhome

hem o olycksfall.

• Middel

Håller med om att det är en djungel men ganska viktigt.
    Vi har:
    bilförsäkring
    villaförsäkring
    livförsäkringar till mig och min man
    oycksfallförsäkringar till mig, min man och våra två barn
    a-kassa (som är en slags försäkran tycker jag)
    sjukvårdsförsäkring; som både jag och min man har via vår arbetsgivare

• DevilsDaughter

Vi har hemförsäkring, bilförsäkring, "hel"försäkring på mig "hel"försäkring på sambon, barnförsäkringar på barnen, djurförsäkring på hunden och hästen.

Svar på tråden Vad har ni för försäkringar?