• Limefrukt

Skötbord över tvättmaskin?

Någon som sett ett bänkskåp/bänk som man kan ha runt tvättmaskinen? Jag skulle vilja använda det som skötbord. Vill gärna ha en bänk som bara är lite längre än tvättmaskinen. Ikeas är för lång för badrummet... Och jag hittar inga badrumsskåp som är djupa nog, eller köksskåp som är tillräckligt höga....
    Skulle förstås kunna skaffa en bänkskiva och 4 väldigt långa ben (ca 90 cm), men vill gärna ha sidor runt tvättmaskinen också. Är inte speciellt sugen på att bygga ihop det själv heller.

I sista hand skaffar jag ett fristående skötbord, men då får jag ha det i ett annat rum, och det vore så praktiskt att utnyttja utrymmet!

Någon annan som har en smart lösning på skötbord? Hur har ni det?

• Svar på tråden Skötbord över tvättmaskin?
  • Limefrukt

Har ni lagt hela träöverdelen ovanpå tvättmaskinen? Det ligger stadigt då?
    Men som sagt, helst vill jag ha sidor också. Såg ett så snyggt exempel i en tidning häromdagen, men det var ett hemmabygge...

• Lilla Mimsan
    Limefrukt skrev 2008-11-10 10:29:21 följande:
    Har ni lagt hela träöverdelen ovanpå tvättmaskinen? Det ligger stadigt då?Men som sagt, helst vill jag ha sidor också. Såg ett så snyggt exempel i en tidning häromdagen, men det var ett hemmabygge...
    Vi har lagt trädelen. Den är ju som enliten låda. Ligger stadig. Flyttar lite på sig när maskinen centifugerar men den trillar inte ner
  • Um muhammed

vet att det finns skötbord just till tvättmaskin men kommer inte ihåg vart men kanske man kan googla det ska iallafall göra mitt bästa för att ta reda på vart man kan köpa det

• Muneca

Räcker det inte bara med att man lägger en skötbädd ovanpå?

• våg

Vi har alltid haft en skötbädd ovanpå och det har gått jättebra.

• zweedsmeisje

jag har ett brio vegga jag satt upp på väggen ovanför tvättmaskinen, bara att fälla ner när man ska ha de. Nackdelen är bara att det blev liiiite hög, jag är 169 lång, men det får gå. Sambon får byta desto oftare :P Men då blir det ju dock inget som täcker runt maskinen.

• Muneca
    våg skrev 2008-11-10 10:49:07 följande:
    Vi har alltid haft en skötbädd ovanpå och det har gått jättebra.
    Jo jag tänkte oxå på det, har jobbat på förskola och där hade vi en fastmonterad plan hylla med en skummadrass som låg på och då bytte vi på 1-2 åringarna på skötbordet och de e ju väldigt rörliga, men jag var inte med om en enda olycka för man håller ju koll på barnet hela tiden och släpper det knappt då man byter blöjan.
  • tinna

En kompis byggde en ram själv och la uppepå så det blev rejäla kanter och även lite krokar på utsidan så man kunde hänga lite grejer där. Det kan väl inte vara särskilt svårt att snickra ihop själv eller be någon om hjälp? Själv har jag en bänkskiva ovanför tvättmaskin och torktumlare så jag har lagt skötbädden bara rakt på bänken.

• Limefrukt

Tack för alla svar!

Skälet till att jag helst inte vill ha bara en skiva ovanpå, utan ocksåpå sidorna, är för att jag tycker det skulle vara snyggt att dölja tvättmaskinen också. Har funderat på ett skåp runt diskmaskinen sen vi flyttade in, inte bara för skötbordets skull.

Vill inte hänga något i väggen, då vi har jättehård betong och snart ska renovera badrummet.

Och jo, visst kan jag bygga själv, men slipper helst. Då måste man ju köpa virke och såga rakt och slipa och så. Har precis renoverat 3 rum + hall i lägenheten, och känner mig lite trött på allt fixande...
    Och det blir säkert billigare och enklare att köpa färdigt om det finns.

Svar på tråden Skötbord över tvättmaskin?