Uppkörning i Farsta
Var de lätt att köra upp där?
Var de lätt att köra upp där?
hej. Min lillasyster körde upp i farsta för ett år sedan. Första gången vart hon kuggad då hon sa killen va halvbutter. Det va nämligen att hon skulle starta i lutning och bilen backade 30cm..Han frågade hur hon tänkte (efter körningen),hon svarade att då skulle hon starta med hanbromsen när det är halt,men han ansåg att det inte va bra.
Två veckor efter körde hon upp igen och tog kortet. Hon körde då med en äldre gubbe...
Jag själv körde upp i jakobsberg och kan rekommendera dom.
Jag körde upp i Farsta för några år sedan. Jag är väldigt nöjd med kvaliten på uppkörningen - men det kanske beror på att jag klarade det på första försöket? För mig var det lätt, eftersom jag övningskört länge och kände mig säker.
För statistik: www.vv.se
När jag körde upp där för ett par år sen så tog det mig 3 uppkörningar för att de skulle bli nöjda, väldigt petiga. + att första uppkörningen så precis när vi va påväg hem så fick jag punka. Då tyckte han att den inte gällde även fast vi hade kört i 45 minuter.
Min syrra fick köra 3 gånger också, tycker dom är hårda och för petiga.
Jag körde upp i Farsta, klarade det på andra försöket. Tror inte att det är lättare eller svårare än någon annanstans. Pratade med min körskolelärare om det och han sa att det är många som chansar och kör upp i Farsta utan att ha kört tillräckligt mycket innan. Jag fick en kille som var väldigt irriterad innan vi började köra, men under körningen var han jättetrevlig. Att jag inte klarade det den gången beror nog främst på att jag blev nervös. Andra gången fick jag en kvinna som var trevlig, men inte sa så mycket.
Vet inte hur det är nu men typ för förra året så kuggade Farsta flest elever i hela landet, är inte första gången de får den "utmärkelsen", de kuggar ofstas privatister mer är de som bara kört på skola. Farsta får man ofast köra ut mot, Haninge, Lissma, Ågesta och Älvsjö. Gjorde jag på alla mina tre uppkörningar.
Rödklint: Min trafikskollärare sade också att det var många "chansare" i Farsta, främst bland privatisterna (och att privatister oftast kuggar på planering eller oskyddade trafikanter).
Jag körde upp i farsta som privatist i Septemeber.
Klarade det på första försöket.
Fick köra med en tjej.
Dom flesta trafiklärare säger att det är enklare att köra upp som privatist då dom inte har samma förväntningar på en som dom har om du kört med trafikskola.
Men det gäller ju att ´du KAN köra bil! Jag körde på eftermiddagen ut till Haninge. Tog ca 25 min :)
Så länge du slipper backa till på Lidl Farsta med bil- och släp så är det nog lugnt. Annars är det ett lite knepigt ställe första gången :)
Så, vad ville jag har sagt med detta, förtom att tillbackning på Lild kan vara lite bökigt första gången? Jo, att det inte spelar någon större roll var man kör upp! Är man redo för att köra bil, så är man redo för en uppkörning oavsett var man kör upp!
Försök att inte ta det så personligt, men så ser jag på saken :)
Jag har kört upp 2 ggr i Eskilstuna och 1 gång i Farsta,tyckte Farsta va mkt lättar körning än Eskilstuna,trots att jag även då kuggade :=(
Har skrivit i ngn gammal tråd förut. Men jag körde upp 12 maj i år och klarade mig på första försöket.Tror det beror på vem man får. Jag fick en finlands-svensk instruktör som gjorde att jag lugnade ned mig. Sen tror jag att han tyckte lite synd om mig för att jag var höggravid. Kunde knappt vrida på ratten
Senare frågade min körskolelärare vad jag fick göra. När jag berättade så sa han, att han (instruktören) borde byta rutt, han har kört samma grej i flera flera år.
Fick köra till Haninge C, rondeller, stopp-plikt, backa runt hörn, motorväg.Tyckte det var ganska enkelt. Hade varit ännu mer nervös om jag visste att de hade tagit bort övningsskylten
Nej, farsta suger! De är otrevliga och extremt petiga! kört upp där två gånger och kuggat båda på små saker. De kuggar flest i hela Sverige (60%), vilket är helt sjukt! Kör inte upp där!