• Anonym (orolig)

Har ni snokat, fått reda på saker och ångrat er?

Jag är rädd att min man är otrogen mot mig. Jag är livrädd att han sitter och mailar och sms:ar och sen när han är i andra städer och jobbar även träffar andra.
    Jag VILL kolla hans mail och mobil men det bär ju emot, eftersom det är olagligt och integtitetskränkande. Men den här ovissheten är jobbig.
    Jag har frågat om han vill separera, men det vil han inte.
    Jag har sagt att han bara behöver säga om han har något på sidan om, så JAG kan sörja ett tag men sen gå vidare. Men han har inget på sidan säger han.

Lita på honom? Ja, det borde jag ju göra men han har ändrats så mycket. Det finns liksom inte mycket kvar känns det som.
    Vi sover sällan i samma sovrum (han måste sova säger han), vi har adlrig lägnre sex (han vill inte), han mailar eller sms:ar aldrig till mig (vi träffas ju varje dag ändå, så varför ska jag göra det? säger han).
    Ja, vi träffas varje dag. Han går till jobbet innan jag vaknar, när han kommer hem ska han sova en stund, sen kommer han upp lagom tills middagen är klar. Efter det sitter han vid datorn. Sen lägger han sig före mig eftersom han går upp tidigt.
    Eller om han jobbar kväll så går jag upp före honom och är i regel borta när han går upp. Sen när jag kommer hem är han på jobbet (är vi hemma samtidigt sitter han vid datorn) och när han kommer hem lägger jag mig.
    Så ja, vi ses men vi umgås inte.
    Han vill aldrig gå ut och äta, aldrig gå på bio, aldrig gå och fika med bekanta/släktingar. Aldrig åka på semester.
    Vi gär liksom ingenting tillsammans.
    Jag lider av deprission och orkar inte med en separation bara så där. Kanske är jag paranoid? Älskar jag honom? Jag vill göra det, jag vill att allt ska vara som förut!

har ni oroat er för otrohet, snokat reda på något och fått reda på något ni inte ville veta? Har han inte haft nåt att dölja, eller han varit otrogen och ljugit för er? Har ni ångrat er och hellre levat i ovisshet och blivit bedragna? Någon som har något att skriva?

• Svar på tråden Har ni snokat, fått reda på saker och ångrat er?
  • Anonym (snokat)

Jag fick reda på att min man varit otrogen genom att jag kollade hans mobil.
    Fick en skum känsla efter att han hade varit ute på fest en kväll och dagen efter såg jag att han hade ringt till en tjej mitt i natten. Jag frågade då om han varit otrogen och han erkände.
    Jag ångrar absolut INTE att jag snokade. Han säger att han hade berättat det ändå för han hade inte kunnat leva med en sådan lögn, men jag kan inte tro på honom längre.
    Jag skulle ALDRIG vilja leva i ovisshet om min man varit otrogen.
    Nej, bättre att få veta för då får JAG chansen att utvärdera min kärlek och känna efter om han är värd en andra chans eller ej.

Mitt råd till dig, snoka om du är osäker. Bättre att veta än att leva i ovisshet!!!

• Anonym

jag håller faktiskt med,i vanliga fall är det helt emot mina principer men när man mår så dåligt så måste man vara självisk.
    Frågan är ju om du mår tillräckligt bra för att klara av besvikelsen om det skulle vara något ?

Men en lögn ska man inte leva i för länge.

Om du inte skulle hitta nåt se då till att släppa det och lite på honom,han kanske bara är trött och känner sej osexig eller nåt?

• Anonym (JAG)

Han behöver nödvändigtvis inte vara otrogen. Allt du berättar om att han inte vill nått och inte har kontakt med dig. Han kanske mår dåligt själv, är missnöjd över något i re relation, har andra drömmar etc. Parterapi är bra!

• chivas

Personligen anser jag att man ska lita på sin magkänsla om man känner att ngt är fel. Har man levt ihop länge så känner man varandra utan och innan. Kräv svar på dina funderingar, använd kommunikation..
    Om en man nobbar sex anser jag han har problem.. tar du initiativ till sex.. finns du där med tända ljus och sexiga underkläder??
    Jag litade på min magkänsla, upplevde att jag inte fick svar på mina frågor.. jag blev min egen detektiv och ja.. jag snokade vilket ledde till en massa skamkänslor från min sida..
    Tyvärr ledde snokandet till det jag befarade och alldeles för mkt elände uppenbarades i vårt förhållande.. ja, hon bedrog mig.
    Hjälpmedlen fanns där och var alldeles för enkla att använda tyvärr... dator och mobil ska undvikas för den som tänker vara otrogen..

• NIC71

Din magkänsla ska du helt klart gå på!!
    Du kan inte gå och fundera länge.... gör slag i saken , Kolla hans mobil, kolla datorn och ställ honom mot väggen !

Fan du är värd nån bättre!

Helt övertygad att han är intresserad av någon annan.

• Viewsonic

Har snokat, fått reda på saker och tog ut skilsmässa. Ångrar mig inte.

• Fru O Mamma Kokkonen

TS ställer frågorna till oss, vilket hon borde fråga sig själv egentligen!?

Har ni oroat er för otrohet, snokat reda på något och fått reda på något ni inte ville veta? Har han inte haft nåt att dölja, eller han varit otrogen och ljugit för er? Har ni ångrat er och hellre levat i ovisshet och blivit bedragna? Någon som har något att skriva?

Jag tycker definitvt inte man ska snoka om man verkligen inte har någon anledning och jag ser verkligen ingen anledning till dig att snoka! Gör du? Bättre att fråga honom rätt ut, så får du se vilka svar du får? Att inte kunna lita på den man älskar, att behöva snoka, då tycker jag egentligen man ska visa sin sambo/partner så pass mkt respekt att man lämnar henne/honom eller är så pass ärlig och försöker reda ut problemen. Att snoka löser ta mig tusan inget. Kontrollbehov. 

Jag har varit där själv. Snokat EN gång, ja han var otrogen. Misstänkte det starkt, konfronterade honom, tittade i hans mobil. Såg smsen. Men han nekade iaf. Vi fortsatt förhållandet på skilda håll. Vi blev tsm. Levde ihop. Han fortsätta träffa henne. Så fortsatte det ett tag och jag insåg inget.. litade i blindo på honom. Och det ska man göra. Man ska lita på den man älskar/lever tsm med.

Idag lever jag i ett nytt förhållande. Jag älskar honom grymt. Har lite svårt att lita på honom. Men att låta bli att snoka eller ha ett kontrollbehov, gör det lättare varje dag att bearbeta mitt otrogna x. Min nuvarande sambo är inte mitt x. Han skulle aldrig göra mig illa. Skulle aldrig snoka i hans telefon/dator/mail u name it.

Hoppas det löser sig för dej, men jag tror att du måste arbeta med dig själv, din självkänsla och ditt självförtroende. Där tror jag ditt problem ligger. Osäkerheten.

/Katja.

• Anonym (orolig)

Katja83 - Jag frågar er för att hura hur det gått för andra.
    Jag har redan frågat honom såklart men han säger att det inte är något. Men jag känner inte att vi lever i ett kärleksfutl förhållande och det får mig att oroa mig.
    Som jag även skriver i TS lider jag av deprission och jag är mycket väl medveten om att jag har dåligt självförtroende. Riktigt dåligt till och med. Han vet (för att jag har sagt det) att jag vill att han ska uppmärksamma mig (snackar inte blommor och sånt utan bara ett "jag älskar dig" iaf en gång i veckan - som det är nu är det en gång i månaden som svar på när jkag säger det). jag vill att han ska vara lite spontan och göra fina saker mot mig. Ett mail, ett sms, en liten lapp på öksbänken...sånt som är gratis. Men han "har inte tid". Det känns inte kul.
    När vi träffades var han ju jätteromantisk och sen bara...ingenting.
    jag vet det finns nåt som heter vardagslunk men man måste väl för guds skull vårda det man har!?
    Jag känner att jag omljligen kan bli kvitt min osäkerhet och mitt dåliga självförtroende så länge han inte hjälper till lite. När vi blev ihop blev jag mycket bättre och alla vänner och släktingar märkte vilken skillnad det var på mig som person. Sen blir han helt apatisk här hemma och jag känner att jag faller tillbaka i den avgrund jag förut bodde i så att säga.
    Nej,d et är inte hans ansvar att se till att jag mår bra som person men att jag ska trivas i förhållandet är vi faktiskt två om.
    Men jag förstår förstås hur du menar...än har jag inte snokat i hans grejer heller...jag är bara rädd att han gör något och jag vill veta.

• Anonym

vad jag förstår av ditt inlägg så var du deprimerad redan när ni träffades,har du funderat på om ditt humör kan ha dragit ner honom,han lyfte ju ditt humör ett tag men det "mörka" kanske har tagit över...(låter lite dramatiskt men hoppas att du fattar hur jag menar)
    Han kan ju oxå vara deprimerad och då kan man ju bli asexuell.

Skulle han ha någon annan skulle han säkert bete sej nykär i perioder och han verkar ju bara inte orka känna något.

Svar på tråden Har ni snokat, fått reda på saker och ångrat er?