Min murgröna verkar ha fått någon sorts spinn,
kan jag rädda den eller måste den kastas?
Kan den "smitta" de andra blommorna?
kan jag rädda den eller måste den kastas?
Kan den "smitta" de andra blommorna?
Provado Plus-spray är det enda jag känner till som tar kål på spinn. Ja, den kan smitta de andra, håll noga koll.
Har lyckats få bort det med hjälp av att sraya den med grönsåpa + vatten.men JA, det smittar!!! Kolla allt runtomkring!!!
Har slängt mängder med växter pga det, och det är ofta just murgrönan som börjar!!
ok, tack!
Jag köpte på ICA, det finns lite varstans
Det är noga att det är Provado PLUS, vanliga Provado funkar inte på spinn.
jag har inget bra tips, hatar spinn och brukar slänga växterna om de får det. Men just murgröna verkar vara känslig för spinn,
har nästan alltid fått det förr eller senare på den sortens växt.
Hur ofta ska man spraya?
Tycker det är en sådan fin blomma och det känns trist att kasta den, har kastat flera förut men tänkte testa kämpa denna gång...
Jag vet inte. Hela plantan blir giftig så det är nog inte så ofta. Står det inget på flaskan?
jag har fått bort spinn från mina murgrönor... ställde dem ute, sprayade på med grönsåpevatten flera gånger under en dag... rensade ur alla döda o fula blad.. nu är de som nya, men gå över alla samtidigt så du inte behöver göra om processen senare om de har smittat varann
Jag får alltid spinn på mina murgrönor, slänger dem. Vet inte varför det alltid blir så.