• Shitzu

hörni utlänningar!

Vad saknar ni mest i matväg när ni bor i ert "nya" land? =)

• Svar på tråden hörni utlänningar!
  • Shitzu

.. eller ja annat för den delen med.. vad som helst förutom kanske era föräldrar för det är ju förståeligt

• Ragnar

Saknar egentligen inget speciellt eftersom mycket här är importerat från Sverige, Norge och Danmark. Fast jag kommer att få en riktig julskinka och julmust. Jag provade ett år att göra en egen julskinka från grunden. Det blev gott, men det smakade absolut inte som julskinka.

• Augustiblomman

Innan Ikea kom saknade jag det mesta i matväg... men de senaste åren har jag kunnat frossa i det mesta, förutom kanske just julskinka!

• en blev två

Du vet att IKEA Säljer Julskinka, vet inte hur den smakar dock!

Augustiblomman skrev 2008-11-11 20:12:21 följande:
    Innan Ikea kom saknade jag det mesta i matväg... men de senaste åren har jag kunnat frossa i det mesta, förutom kanske just julskinka!
  • Cattapult

*suck*
    NÄR ska Ikea öppna i egypten??
    Jag saknar semlor och kräftor
    julmust
    delicatobollar
    fiskpinnar

• Little Pooch 05

Aaaah, julskinka,mmmm DET saknar jag i juletider. Julmust, GOD saltlakrits, Kick (lakritskolan), jast (degjast alltsa, har far man bara tag i knepig torrjast som inte alls blir bra nar man bakar bullar!).
    Mandelmassa till goda semlor...
    Daim
    Smagodis - urvalet har ar vardelost! Tacka vet jag de 100tals sorter som finns hemma
    Geisha choklad

• Mealla

Farskpotatis & bregott
    plockgodis

allt annat jag vill ha gar att fa tag pa

• MrsQ

Alla här verkar bo sålångt ifrån Sverige Själv bor jag i Norge men saknar ändå saker...
    God ost t.ex och filmjölk...

Svar på tråden hörni utlänningar!