När teckna barnförsäkring?
När ska man teckna försäkring för bebisen i magen?
Bodde utomlands när dottern föddes och då tecknade man innan förlossningen eller så först 6 månader efter att barnet var fött.
Någon som vet vad som gäller i Sverige?
När ska man teckna försäkring för bebisen i magen?
Bodde utomlands när dottern föddes och då tecknade man innan förlossningen eller så först 6 månader efter att barnet var fött.
Någon som vet vad som gäller i Sverige?
Mitt råd är att du tecknar så fort som möjligt innan barnet föds. Jag gjorde inte det och ångrar det djupt. Teckna den bästa på Trygg hansa eller skandia. Jag tror skandia har den bästa just nu.
DU kan teckan en gravidförsäkrring men ingen barnförsäkring innan barnet är fött. Däremot kan man så fort barnet kommit ut teckna en barnförsäkring. Man behöver inte vänta 6 månader bara för att man har en gravidförsäkring. Väntar man finns risken att något händer under de första 6 månaderna och då får du ingen försäkring sedan.
Runt vecka 18 är det vell man kan täkna grevid försäkring tror jag gå in på trygghansa.se och läs där.
Man får dock en olycksfallsförsäkring. Skandia har en försäkring som man kan teckna som gravid som täcker alla möjliga sjukdomar och handikapp. Kolla in det. Min pojke visade sig ha en ovanlig sjukdom som bara 500personer i Sverige har- inte något man direkt väntat sig. Redan en vecka efter hans födsel var det försent att teckna en bra försäkring, men tack och lov är vårt sjukvårdssystem så bra ändå...
Jo jag har en graviditetsförsäkring men jag hade velat teckna en riktig barnförsäkring innan också.