• goldfish

urinvägsinfektion och mens

Är på bim +3 idag och känner ingenting!

Förra veckan trodde jag att trötthet, svettningar, toabesök berodde på värmen och att jag skulle ha mens.
    Men det blev svalare ute och dessa symtom fortsatte.
    Igår konstaterade jag urinvägsinfektion och började på penicillin med en gång eftersom jag hade hemma sen sist. ( har UVI ofta)

Tanken slog mig, kan det vara detta som fått mensen att dröja, någon som tänkt på det?

• Svar på tråden urinvägsinfektion och mens
  • Fru Ludvigsson

Jag fick UVI i torsdags, mensen kom i fredags, så jag tror inte att UVI gör så mensen skjuts upp... Men det kanske är olika från person till person... Mensen kom t.o.m. en vecka tidigare än förra cykeln..

• twinklestar

Nej, det kan det nog inte vara. Det är ju 2 olika "system".Har du gjort ett test?

• Naijna

Ingen aning om det kan skjuta på mensen...tror inte det.
    Men hakar på med en fråga...förra gången jag var gravid så misstänkte läkaren att jag hade UVI men hade det inte....nu när jag var hos läkaren sist så sa han samma sak...men har det inte. Är det så att man får ett annat värde om man är gravid?

• goldfish

Jag undrade bara eftersom mensvärken försvann på bim-dagen och sen fick jag uvi två dagar senare.
    För tänker jag efter så har jag haft uvi 100-tals gånger men aldrig i samband med mens, det var den tanken som slog mig.

Har inte gjort något test... ännu!

Naijna!

Min läkare sa tvärtom, sist jag hade uvi sa hon att jag skulle göra ett gravtest.
    Men då fanns det inga möjligheter till att jag skulle kunna vara gravid...
    Men hade du också dessa trängningar och svidande när du var gravid?

För selexiden jag tar nu brukar börja hjälpa efter första tabletten och har alltid gjort, men nu är jag inne på tredje tabletten och det svider fortfarande.

• Naijna

Nej det är det som är det konstiga att jag har aldrig känt av något besvär, därför blivit väldigt förvånad när läkaren trott att jag haft UVI... nu kanske jag är helt ute och cyklar men är det inte så att man får många vita blodkroppar? om man har UVI??

• goldfish

Jag har ingen aning!
    men har för mig att det är det de brukar testa när man lämnar prov vid uvi.

• Fru Ludvigsson

Goldfish: Jag tycker du ska gå till din Dr., så får de ta ett urintest, där ser de med säkerhet om du har bakterier i urinen eller inte... Min dr. sa att om man har ätit antibiotika i tre dagar o det hjälper inte, då har man fel sort, så din dr. behöver skriva ut en annan sort...

Svar på tråden urinvägsinfektion och mens