• MajaMaria79

Hur stor elförbrukning har ni på en månad

Vi bor i hus på 155 kvm. Vi flyttade hit innan sommaren så vi har inte så god koll på det här med elförbrukning.
    Husets värms med el.

Idag fick jag en räkning att vår förbrukning under oktober var 1025 kWh. Är det mycket eller lite?
    Det är sådan här direktavläsning så detta är det verkliga resultatet.

Jättetacksam för lite reflektioner.

• Svar på tråden Hur stor elförbrukning har ni på en månad
  • Dexan

Vi har ett lite mindre hus men det är på 75 kvm + källare som vi värmer upp en del.
    Vi har bergvärme men på ett år blir det ungefär 10 000 kwh.
    Beror lite på hur flitigt jag använder torktumlaren för den drar duktigt mycket el.

• HelenaMaria

TS: Jag tror att det är en normal förbrukning när man har direktverkande el, då blir förbrukningen ganska hög.

Vi bor på 165 kvm och förbrukar kring 300-500 kWh per månad. Har många lågenergilampor och använder aldrig torktumlaren.

• nirakkarlsson

fick vår elräkning idag och den va på 750 kWh hudet är på 185kvm

tvättat,tvn står på jämt osv...

• nirakkarlsson

glömde skriva att vi har pellets

• Zenobia

Vi har direktverkande el ochluftvärmepump. Då vi har beräknad el låg den på 1207 kwh den här månaden, huset är på 112 kvadratmeter.

• Solrosen77

1 595 kwh låg våran förbrukning på för oktober månad!

• malin7502

Genomsnitt ligger på 1200 kWh/månad, årsförbrukning på strax över 14'

Direktverkande el, ingen kompletterande uppvärmning, radhus ca 120 kvm i norrlands inland.

• Rasmus35

Radhus på 130 kvm; 14' kwh per år. Vattenburen el.

• Boppi

Vår förbrukning för sept (har inte fått oktober räknngen än) var 885 kWh. Bor i eluppvärmd villa på 185 kvm. Har direktavläsning så det varierar ju verkligen hur mkt man får betala.. I augusti hade vi bara använt 387 kWh, så man får ju ha med i beräkningen att under vinterhalvåret får man ju betala desto mer.

Svar på tråden Hur stor elförbrukning har ni på en månad