Catchie80 skrev 2008-11-11 09:43:21 följande:
Nu har jag kollat!Det var för ljust. Hyn smälter ihop med håret liksom. Men mörkt får dig att se blek ut också, plus att det blir fult med utväxten. Såhär tycker jag du ska se ut:Brun bas i håret, mellanbrunt kanske med ANINGEN röd ton (hellre än grön ton), sen ska du ha slingor i 2-3 olika nyanser av blont. Du har ganska platt och rakt hår, och med slingor så ser håret tjockare och livligare ut. Dessutom tycker jag du ska klippa etapper så det får lite luft och inte hänger rakt ned. Lugg skulle passa dig utmärkt (och det tycker jag VERKLIGEN) du ska ha!) eftersom du har ganska hög panna (som jag). Gärna en lugg som du kan variera att ha snett eller rakt ned, och kanske inte en tjock lugg utan lite tunnare.I smink skulle jag rekommendera ögonskugga i ljusbeige, kaffelatte och ljus choklad, svart mascara och eyeliner samt enbart genomskinligt läppglans, kanske om du vill med en lite beígeaktig ton. Detta för att dina läppar ska se fylligare ut. Jag skulle även köpa en lattefärgad läpppenna och dra SVAGA streck (dom ska inte synas, bara anas), skarpare SVAGA streck på mitten av munnen som tunnas av ju längre ut mot mungipan du kommer. Om du vill ha rouge (vilket inte jag tycker du ska ha som har fina markerade kindben) så välj en svag brunaktig ton och dutta bara aningen lite lite.
Åhh tack så mycket! jätte roligt att höra vad du tycker =)
verkar som du kan mycket innom det här, jobbar du med det eller är du bara väldigt intresserad?
Jag har också tänkt på det här med att jag borde passa i lugg eller snelugg eftersom jag har en bred och hög panna, så i sommras klippte jag lugg, och det såg inte riktigt klokt ut får se om jag vågar mig på ett försök till kanske med annan hårfärg?
jag lägger upp några bilder på luggen i samma mapp, säj gärna vad du tycker=)
tycker ansiktet ser kantigt ut i lugg, passar nog bättre dom som har haka som går mer nedåt?
Kan man ha grön ton på håret, det har jag aldrig sätt, men det kanske är svårt att se om man inte vet hur det ser ut? Det lät inte så fint med grön ton.. hehe..
men mellanbrun hårfärg kanske guldbrun mer en rödbrun skulle passa mig?
Tack för alla tips!