• Cissi o Nattis

Någon som är duktig på att se vad man är för årstid? behöver hjälp ska färga håret, men hur??

Undrar om det finns någon här som är kunnig på hur man ser om man är en vinter, sommar, höst eller vår, vilken årstid man är.
    Jag skulle behöva veta det, för att komma på vilken hårfärg jag skulle passa i.

Jag har väldigt väldigt blek hudfärg med en ljus röd underton.
    Jag har grön-blå ögon med  ljusbrunt runt pupillen (på ena ögat lite mer än på andra). folk brukar säja att jag har melerade ögon. mörka ögonfransar och ögonbryn.
    Jag har cendre-färgat hår, har inte haft min riktiga hårfärg sen jag var liten men då var den cendre-färgad guldaktig fast inget rött i.

Jag har kikat lite på den här sidan: www.chickjunk.com/colors-of-the-seasons/

och jag tror att jag kan vara en spring (vår) fast höst stämde ganska så bra också.. Vad tror ni att jag är?

jag har bilder i galleriet men tycker dom är lite missvisande då jag har foundation, färgat hår osv.

snälla någon som vill säja något? Glad

ღMamma till Natalie 061011ღ
  • Svar på tråden Någon som är duktig på att se vad man är för årstid? behöver hjälp ska färga håret, men hur??
  • Catchie80

Du är nog höst. Har du mörka rötter i håret så är du höst.

Cissi o Nattis skrev 2008-11-10 16:17:45 följande:

Undrar om det finns någon här som är kunnig på hur man ser om man är en vinter, sommar, höst eller vår, vilken årstid man är.Jag skulle behöva veta det, för att komma på vilken hårfärg jag skulle passa i. Jag har väldigt väldigt blek hudfärg med en ljus röd underton.Jag har grön-blå ögon med  ljusbrunt runt pupillen (på ena ögat lite mer än på andra). folk brukar säja att jag har melerade ögon. mörka ögonfransar och ögonbryn.Jag har cendre-färgat hår, har inte haft min riktiga hårfärg sen jag var liten men då var den cendre-färgad guldaktig fast inget rött i.Jag har kikat lite på den här sidan: www.chickjunk.com/colors-of-the-seasons/och jag tror att jag kan vara en spring (vår) fast höst stämde ganska så bra också.. Vad tror ni att jag är?jag har bilder i galleriet men tycker dom är lite missvisande då jag har foundation, färgat hår osv.snälla någon som vill säja något?
  • Catchie80

Nej jag ångrade mig. Grejen är att man kan vara en blandning av 2 olia årstider. Jag har jätteljus hy, men mörka rötter tex, jag är höst, med bruna toner i sminket tex.

Jag tror mer att du är vår. Det är samma färger som höst fast ljusare nyanser.

• Cissi o Nattis
    Catchie80 skrev 2008-11-10 16:40:10 följande:
    Nej jag ångrade mig. Grejen är att man kan vara en blandning av 2 olia årstider. Jag har jätteljus hy, men mörka rötter tex, jag är höst, med bruna toner i sminket tex.Jag tror mer att du är vår. Det är samma färger som höst fast ljusare nyanser.
    Tack för svaret:)

jag tror med att jag är vår, jag har ljusa rötter ljus cendrefärg (guldaktig) som syns väldigt tydligt när håret växer då jag har det färgat mörkbrunt.

Vet du hur man vet om man är varm eller kall? vad tror du jag är av det? :)
  • Cissi o Nattis

Någon som vet vad man passar i för hårfärg om man är vår? :)

• Neko

Cissi o Nattis skrev 2008-11-11 00:19:39 följande:

Någon som vet vad man passar i för hårfärg om man är vår? :)
    Rågblond?
  • Catchie80

Rent spontant tycker jag du ska ha ljust brunt hår med lite olika ljusa slingor. Tycker inte du ska ha SÅ mycket rött i för det drar fram din ljusa hy.

Sen tycker jag att du ska ha varma färger, brunt, gult, orange osv, men i ljusa nyanser med mörk bas.

Jag ska leta upp en bild på nätet så länkar jag!

• Cissi o Nattis
    Catchie80 skrev 2008-11-11 09:05:27 följande:
    Rent spontant tycker jag du ska ha ljust brunt hår med lite olika ljusa slingor. Tycker inte du ska ha SÅ mycket rött i för det drar fram din ljusa hy.Sen tycker jag att du ska ha varma färger, brunt, gult, orange osv, men i ljusa nyanser med mörk bas.Jag ska leta upp en bild på nätet så länkar jag!

åhh tack :) jätte kul att få höra din åsikt

länka gärna =)

jag har kort på mig som blondin, men kanske gyldblont eller ljusbrunt skulle passa.
    Tycker jag ser blek ut i blont hår och alla jag frågat tycker jag passar mycket bättre i brunt hår. Jag lägger upp bilden i mappen familjen men säj till när du kollat så jag kan ta bort den för vill inte ha den öppe för ser ut som värsta bimbon på bilden haha.. =)

• Catchie80

Nu har jag kollat!

Det var för ljust. Hyn smälter ihop med håret liksom. Men mörkt får dig att se blek ut också, plus att det blir fult med utväxten. Såhär tycker jag du ska se ut:

Brun bas i håret, mellanbrunt kanske med ANINGEN röd ton (hellre än grön ton), sen ska du ha slingor i 2-3 olika nyanser av blont. Du har ganska platt och rakt hår, och med slingor så ser håret tjockare och livligare ut. Dessutom tycker jag du ska klippa etapper så det får lite luft och inte hänger rakt ned. Lugg skulle passa dig utmärkt (och det tycker jag VERKLIGEN) du ska ha!) eftersom du har ganska hög panna (som jag). Gärna en lugg som du kan variera att ha snett eller rakt ned, och kanske inte en tjock lugg utan lite tunnare.

I smink skulle jag rekommendera ögonskugga i ljusbeige, kaffelatte och ljus choklad, svart mascara och eyeliner samt enbart genomskinligt läppglans, kanske om du vill med en lite beígeaktig ton. Detta för att dina läppar ska se fylligare ut. Jag skulle även köpa en lattefärgad läpppenna och dra SVAGA streck (dom ska inte synas, bara anas), skarpare SVAGA streck på mitten av munnen som tunnas av ju längre ut mot mungipan du kommer. Om du vill ha rouge (vilket inte jag tycker du ska ha som har fina markerade kindben) så välj en svag brunaktig ton och dutta bara aningen lite lite.

• Cissi o Nattis
    Catchie80 skrev 2008-11-11 09:43:21 följande:
    Nu har jag kollat!Det var för ljust. Hyn smälter ihop med håret liksom. Men mörkt får dig att se blek ut också, plus att det blir fult med utväxten. Såhär tycker jag du ska se ut:Brun bas i håret, mellanbrunt kanske med ANINGEN röd ton (hellre än grön ton), sen ska du ha slingor i 2-3 olika nyanser av blont. Du har ganska platt och rakt hår, och med slingor så ser håret tjockare och livligare ut. Dessutom tycker jag du ska klippa etapper så det får lite luft och inte hänger rakt ned. Lugg skulle passa dig utmärkt (och det tycker jag VERKLIGEN) du ska ha!) eftersom du har ganska hög panna (som jag). Gärna en lugg som du kan variera att ha snett eller rakt ned, och kanske inte en tjock lugg utan lite tunnare.I smink skulle jag rekommendera ögonskugga i ljusbeige, kaffelatte och ljus choklad, svart mascara och eyeliner samt enbart genomskinligt läppglans, kanske om du vill med en lite beígeaktig ton. Detta för att dina läppar ska se fylligare ut. Jag skulle även köpa en lattefärgad läpppenna och dra SVAGA streck (dom ska inte synas, bara anas), skarpare SVAGA streck på mitten av munnen som tunnas av ju längre ut mot mungipan du kommer. Om du vill ha rouge (vilket inte jag tycker du ska ha som har fina markerade kindben) så välj en svag brunaktig ton och dutta bara aningen lite lite.

Åhh tack så mycket! jätte roligt att höra vad du tycker =)

verkar som du kan mycket innom det här, jobbar du med det eller är du bara väldigt intresserad?
    Jag har också tänkt på det här med att jag borde passa i lugg eller snelugg eftersom jag har en bred och hög panna, så i sommras klippte jag lugg, och det såg inte riktigt klokt ut får se om jag vågar mig på ett försök till kanske med annan hårfärg?
    jag lägger upp några bilder på luggen i samma mapp, säj gärna vad du tycker=)
    tycker ansiktet ser kantigt ut i lugg, passar nog bättre dom som har haka som går mer nedåt?

Kan man ha grön ton på håret, det har jag aldrig sätt, men det kanske är svårt att se om man inte vet hur det ser ut? Det lät inte så fint med grön ton.. hehe..

men mellanbrun hårfärg kanske guldbrun mer en rödbrun skulle passa mig?

Tack för alla tips!

• Catchie80

Nej jag jobbar inte med det tyvärr, enkom för att alla brudar i frisörlinjen på mitt gymnasium var en bunt svin. Däremot har jag gått kurs och har på¨nåt sätt en naturlig fallenhet för det. Jag är alla mina vänners egen makeup artist haha!

Om du ser fyrkantig ut ska du ha luggen mer snett samt ha den mer etappklippt så du ramar in ansiktet.

Jag har laddat upp lite bilder i mitt galleri. En heter hår, och är på de färger jag tycker du ska ha. Sen på 2 askar smink som är på de färger jag tycker din ögonskugga ska vara.

Cissi o Nattis skrev 2008-11-11 10:00:22 följande:

Åhh tack så mycket! jätte roligt att höra vad du tycker =)
    verkar som du kan mycket innom det här, jobbar du med det eller är du bara väldigt intresserad?Jag har också tänkt på det här med att jag borde passa i lugg eller snelugg eftersom jag har en bred och hög panna, så i sommras klippte jag lugg, och det såg inte riktigt klokt ut får se om jag vågar mig på ett försök till kanske med annan hårfärg?jag lägger upp några bilder på luggen i samma mapp, säj gärna vad du tycker=)tycker ansiktet ser kantigt ut i lugg, passar nog bättre dom som har haka som går mer nedåt?
    Kan man ha grön ton på håret, det har jag aldrig sätt, men det kanske är svårt att se om man inte vet hur det ser ut? Det lät inte så fint med grön ton.. hehe..
    men mellanbrun hårfärg kanske guldbrun mer en rödbrun skulle passa mig?
    Tack för alla tips!
Svar på tråden Någon som är duktig på att se vad man är för årstid? behöver hjälp ska färga håret, men hur??