• Anonym

Måste man bråka i ett förhållande

Har vart ihop med sambon i 3 1/2 år. först riktiga förhållandet för oss båda. Vi har de jätte bra tillsammans. Enda "problemet"(???) är att vi inte bråkar. vi har pratat om detta flera gånger.. och de skrämmer oss lite. Har hört att de är nyttigt för förhållandet att bråka. Men man ska väl inte bråka för bråkandes skull, vi säger va vi tycker till den andra om nåt är fel, och så diskuterar vi de. Vi har aldrig höjt rösten till varandra eller varigt osams, som alla andra par verkar vara.
    Är vi konstiga?? borde vi bråka?? finns det fler som inte bråkar??

• Svar på tråden Måste man bråka i ett förhållande
  • Zaria

Lite ovanligt men grattis.

Låter som att ni båda är kloka nog att hålla meningskilnader på normal diskussionsnivå vilket är få förunnat.

• snapdragon

Jag och mitt ex bråkade knappt överhuvudtaget på 5 år, och det var aldrig ett problem, förrän det tog slut och han exploderade fullständigt, kastade saker, skrek och blev helt förbytt och läskig.

så: det behöver inte vara ett problem, men om ni eller någon av er går och sväljer tillbaka ilska istället för att ta upp det så kan det sluta obehagligt om inte farligt.

• Anonym (c)

Japp,jag och min man har aldrig heller bråkat under våra 8 år tillsammans.Finns liksom inget att bråka om.Håller med om att det känns lite konstigt men det är väl vbara att njuta av lugnet antar jag.

• Namnam

Så länge ingen av er går och samlar på missnöjje utan att säga något är det inget problem.
    Men om ni unviker konflikter och bara sväljer missnöjjet är riken stor att när det tillslut kommer till ytan är försent att rädda relationen.

• Anonym

Jag tror personligen att det är ganska nyttigt att "vädra" ibland!!
    Bråka, det kan betyda så mycket.....men tjafsa av mej (låter urbarnsligt) men jag måste få göra det ibland!!
    Å då vill jag även att mannen min tjafsar tebax, hos oss har det funkat...inne på år nr 16!!
    Och skulle han få för sej att vända ryggen till och gå....jo ja tackar ja, då får jag fnatt!! Men jag älskar honom över allt annan och vill leva hela mitt liv med denna man!!!

men man e olika!!

• La Lola

Här bråkas det inte heller.
    Finns ju ingen anledning att hålla på så.

Diskutera saker kan man ju göra iaf utan att skrika till varandra (för det är min definition av bråk).

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Catchie80

Nja, behöver vet jag inte. Alla rensar väl luften på olika sätt och bråka är det vanligaste? Skulle mycket hellre diskutera för att rejnsa luften om jag inte hade det temprament jag har...

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-10 16:27:54 följande:
    men man e olika!!
    Jag tror det mer handlar om det än om något annat. Olika personlighetstyper helt enkelt.

Jag har inget behov av att höja rösten för att "vädra". Jag fungerar helt enkelt inte så. Ett ex var en "grälare" och ja... det höll ju inte :D

Min nuvarande är som jag. Vi bråkar aldrig...och det passar oss jättebra :)

Njut av att ha hittat nån som delar ditt sätt att uttrycka dig istället för att oroa dig TS!
Svar på tråden Måste man bråka i ett förhållande