Carinamamma84 skrev 2008-11-11 15:31:45 följande:
Borde dom inte kolla upp mig och skriva brev eller ringa??När jag får ut en på 5810g och 62cm långt barn + håller på att dö natten där på snittet och planerad vecka 41+2
Tycker att det låter som om de har missat dig i hanteringen. Jag fick också göra akutsnitt men hann träffa läkaren som gjorde snittet innan jag gick hem från BB och sen fick jag kallelse av min BM att komma på efterkontroll och det var ca 2 månader senare.
En gång på babysim pratade en mamma i omklädningsrummet om att hon skulle på samtal efter sitt akutsnitt. Jag frågade henne lite om det och då sa hon att alla i vår kommun (Göteborg) som gjort akutsnitt blir kallade på samtal och just denna gången gällde det samtal i grupp med andra akutsnittade kvinnor. Jag blev dock aldrig kallad till detta men det tror jag berodde dels på att jag träffade läkaren, som lade snittet, på sjukhuset, och dels på att den BM som var hos mig när akutsnittet gjordes sökte upp mig på BB efteråt och pratade igenom vad som hänt.
På Östra (där jag låg) verkade de väldigt måna om att vi skulle få prata om vad som hänt så att vi inte fick gå hem och sen på egen hand bearbeta alla känslor.
Jag tycker att du ska kontakta din BM och via henne försöka få kontakt med någon som du kan få prata med om vad som hänt. Jag kan än idag komma att tänka på min förlossning och undra om det kunde gått annorlunda.
Lycka till!