• Anonym (?)

Ni som fått minskad sexlust av p-piller - vilken sort åt ni?

Jag har gått en period utan p-piller nu och vill ha det igen eftersom jag tycker att det är bekvämt att slippa kondom, men jag tyckte att min sexlust (både kåthet och lubrikation) blev större när jag inte åt dem. Hade då Trimiron. Ni som haft samma problem, vilken sort var det?

• Svar på tråden Ni som fått minskad sexlust av p-piller - vilken sort åt ni?
  • Anonym (Maria)

Jag har ifs ätit minipiller. men jag hade med minskad sexlust... skit trisst... Nu har jag slutat med dom, och allt har blivit bättre... =)=)

• Anonym

Yasmine var de senaste jag åt - kände mig lobotomerad! Mår sju resor bättre utan några piller, värt dubbla kondomer att få "vara jag" även om det innebär både dalar och toppar. Gubben tycker tvärtom - han tyckte ju självklart att det var fina fisken utan kondom och en snäll PMS-fri flickvän...

• bundy

Jag åt cerazette (ursäkta stavningen) och min lust minskade då.

• viiinter

Jag har haft (p-piller) Trionetta, Jasmine, Trinovum, (minipiller) Cerazette. Jag kan omöjligt säga om min sexlust förändrats pga av något av pillrena då min sexlust lever sitt egna lilla liv. Slutade med Cerazette i slutet av året (hoppas på +) och ja, min sexlust har varken blivit bättre eller sämre nu efteråt - lusten lever fortfarande sitt egna liv.

Så är skeptisk till att de piller jag provat har påverkat min sexlust, utan det är nog bara sån den är - går upp och ner.

• mianf

Cerazette, noll sexlust och allmänt dåligt humör och mådde inte bra. Slutade efter tre månader

• FruMähler

Trionetta, 0 sexlust å humörsvängingar som hette duga...men acnen försvan...det var syftet när jag började med dem som 14 åring...

• viiinter

Om jag skulle ha möjligheten att välja så skulle jag inte vela börja med preventimedel igen. Väntar på mitt efterlängtade + än så länge, men efter gravidteten. Men jag är tyvärr en av dom som egentligen inte kan leva utan preventovmedel (av olika anledningar) och "måste" (för min egen skull/bästa) äta någon form av preventvmedel till jag blir av med skiten, dvs mensen.

Jag hade kunna köra med kondom livet ut, men eftersom jag inte kan leva som en normal människa under mensen så måste jag helt enkelt göra det som jag mår bäst av - äta något preventivmedel.

• Anonym (?)

Tack alla som svarat, ska till bm snart och vill veta lite vilka sorter man kanske ska akta sig för, även om det såklart kan vara individuellt. Nu har jag inte ätit p-piller sedan i juni och är kåt och supervåt för minsta lilla. Kan också bero på att jag har ny kille, för jag upplevde inte att jag blev jättemycket våtare de sista gångerna med mitt ex fast jag inte åt p-piller då.

Jag hade övervägt Yasmin, men jag har inte jättemycket acne så jag vet inte om dte är värt det isf. Men man kan ju prova och blir sexlusten sämre får man ju säga till att man får använda kondom istället. Kanske ska kolla upp p-spruta, någon som haft problem med det?

• Anonym

Jag åt mercelon 28 i 6 år.. Det 2 sista åren försvann sexlusten helt och hållet. Men den kom tillbaka så fort jag slutade.. Tyvärr har man ju också blivit en torrboll i underlivet på grund av dessa piller =(

• Anonym (?)

Fast för mig har det alltså blivit mycket bättre bara några månader efter jag slutat, nästan så vått så det stör , och då hade jag ändå ätit p-piller konstant i åtta år. Jag tycker bara att det är lite bökigt med kondom eftersom den ju ska sitta på även under förspelet om man ska vara helt säker, och jag gillar att kunna ge oralt utan kondom och att man kan vara med sina fingrar lite var man vill.

Jag kan inte bestämma mig vilket p-medel jag ska använda. Hade jag bara hittat en sort som passar hade det varit det bästa, för man vill ju inte bli gravid, men å andra sidan kan man inte ens riskera att bli gravid om man inte har någon sexlust .

• lillasnurre

Jag åt Trionetta, men det är tio år sedan, vet inte ens om de finns längre, men min lust försvann TOTALT!!

• Anonym

måste det va just p-piller då?? Finns ju massa olika preventivmedel...

• annca

Cerazett blödde jag konstant av, så där försvann den lusten... *poff*
    Av Cileste hade jag sgs ingen lust alls, och konstant huvudvärk.

Desolett har funkat bäst hittills. Lite nedsatt lust och en liten ökad tendens till svampinfektioner, men helt klart bäst hittills.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Anonym (?)

Jag har också ätit Desolett och där tror jag inte att min lust påverkades så mycket, men jag fick väldigt långa blödningar av dem.

Nej, det måste inte vara p-piller, jag är öppen för andra förslag men jag kan inte så mycket om p-spruta och sånt. pessar tycker jag verkar för ospontant, och vad hjag har hört om spiral kan den göra ont och man vet inte när man ska få blödning.

Svar på tråden Ni som fått minskad sexlust av p-piller - vilken sort åt ni?