• Mizz Turko

Ilande känsla i underlivet. Vad?

Har fått lite då och då ilande aktig känsla i slidan.

Någon annan? vad kan det bero på?

uvi är uteslutet då jag inte har det.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Svar på tråden Ilande känsla i underlivet. Vad?
  • Bubblan2

Du skriver inte i vilken vecka du är så det är svårt att veta. Är du i senare delen kan det bero på att den lill* har vänt sig med huvudet nedåt och börjat "borra" lite. Jag hade en ilande känsla i livmodertappen när min lille bökade och borrade. Troligen kommer de åt någon nerv.

• Bubblan2

Ops, såg först nu att du lagt in frågan under 1:a trimestern och då är det ju troligen inte det jag skriver om. Fråga BM nästa gång du är där. Lycka till med magen! Jag är snart klar... 4 dagar kvar och slemproppen gick idag.

• salamanca

Har en "bungy jumpare" här också.... =)

• Mizz Turko

Är i v 12

och BM har jag varit 1 gång hos för inskrivning, sen blir nästa möte tidigast v 23, så det är nog för sent att fråga då

• Bubblan2

Mizz Turko,
    ring henne på telefontiden eller mejla om du fått mejladress.

• salamanca

Tyckte att det drog & kändes överallt då . Alla är vi olika dock! Tror inte det är något att oroa sig för men ring & fråga din bm så behöver du inte fundera, det är därför de är där!
    Du skriver att du inte tror att det kan vara uvi & det tror inte jag heller bara på de symtomen. Har du problem eller är orolig för uvi eller svamp har jag en liten tråd..

.www.familjeliv.se/Gravid/Forum-2-12/m36880117.html

Lycka till! =)

• Mizz Turko

tack, jag får väl ringa henne. Fick dessa ilande känningarna samtidigt som jag fick kraftiga smärtor i nedre buken under helgen.

får ringa och se vad hon kan råda mig, vill ju helst genomföra vul så att jag vet att allt är ok med bebben, men jag har fått rådet från flera gyn-kliniker som jag kontaktat idag att åka in till akuten för mina besvär.

har ju 6 mf/ma bakom mig, så självklart blir jag extra nojjig för alla värkar/symtom jag har där nere.

• Bubblan2

Med den historiken tycker jag att du, för din egen ros skull, ska åka in! Lycka till!

• Mizz Turko

tack för stöttandet och råden. har varit på gynakuten idag och de hittade inga fel, dock början till svamp som kan vara orsaken till ilande känslan i underlivet. smärtan över nedre buken står fortfarande som ett frågetecken, men jag såg bebben röra på sig för fullt i alla fall, så nu kan jag slippa oroa mig att smärtan är begynnande mf i alla fall.

Svar på tråden Ilande känsla i underlivet. Vad?