Blödarsjuka
Jag har en mild form av von willebrands sjukdom och undrar om det är flera med denna sjukdom eller någon annan liknande sjukdom som fått barn? Går in i v 24 imorgon och är orolig inför förlossningen...
Jag har en mild form av von willebrands sjukdom och undrar om det är flera med denna sjukdom eller någon annan liknande sjukdom som fått barn? Går in i v 24 imorgon och är orolig inför förlossningen...
hej jag har oxå det är i v28 nu. har varit på möten på ks .
buffar lite
Hej TS,
Det finns en tråd som du kanske kan var intresserad av. NU har jag precis startat om den så den är helt tom
!
Tråden här: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m38933450.html
Jag är själv bärare av svår/moderat form av hemofili B och har en blödarsjuk son, är gravid (v37) med son nr 2(ej blödarsjuk). Jag födde normalt, men jag har inte alls haft blödningsbenägenhet liknande den du har. Har du kontakt med någon hemofilimottagning? Tycker att du, under dessa omständigheter, lätt borde berättigas KS. För mig, som "vanlig bärare" gravid med blödarsjukt barn ansågs det bäst att föda vaginalt. Det blev dock ett urakut snitt till slut.
Vet du om barnet är blödarsjukt?
Här finns en länk till info om ett blad som FBIS precis gett ut ang kvinnor och blödarsjuka: www.pion.se/bkvpion/bkvpion.exe/r7462
Jag fick tag på ett ex via hemofilimottagningen.
Ha det gott!
Jag har en autoimun sjukdom, trombocytopeni med antikroppar jag har låga trombocytvärden och sammtidigt propprisk då antikropparna bildar proppar.
//Michaela
Hej! Jag har också mild form av von willebrands sjukdom och jag har fött 2 barn, Några timmar innan jag skulle föda fick jag cyklokapron och jag blödde faktiskt inte mkt....350 ml vid båda förlossningarna.....Väntar nu mitt 3 barn och ska ringa till kougulations lab och få instruktioner inför kommande förlossning.....Hoppas allt går bra för dig...Kram Anna