• Kianas Mami

Är det sant att hårfärgen som man färgar hos frissan håller kortare tid än hårfärgen man köper på Ica o färgar med hemma?

är det sant att hårfärgen som man färgar hos frissan håller kortare tid än hårfärgen man köper på Ica o färgar med hemma?
    Ska färga håret men vet ej om jag ska göra det hos frissan eller själv. Vill helst gå till frissan för resultatet blir nog bäst då, men en vännina till mig sa att hårfärgen mattas av fortare när man har färgat håret hos frisören än när man köper egen färg o färgar hemma. Pga hårfärgen som finns på ex Ica har starkare kemikalier o preparat i..

• Svar på tråden Är det sant att hårfärgen som man färgar hos frissan håller kortare tid än hårfärgen man köper på Ica o färgar med hemma?
  • Majsan70

Jag tycker att hårfärgen jag får hos frissan alltid ser bättre ut mycket längre än de få gånger jag färgat hemma själv.

• Phlippan87

beror på, min frisör tonar nästan alltid istället för att färga, så min färg sitter bättre om jag gör själv (förutom senast då det blev svart istället hos frissan och som INTE gick ur)

• blommanigbg

Nej. Däremot är den starkare.. Det upplever jag i alla fall.
    Jag tappar mkt hår när jag färgar hos frissan. Det gör jag inte när jag färgar det själv hemma..

• Kianas Mami

oki, hmm verkar svårt det där vad man ska välja...
    hur mycket kostar det ca o färga ett halvlångt hår hos frissan? mitt hår är ca 2 dc nedanför axlarna...

• Majsan70
    Kianas Mami skrev 2008-11-10 19:13:58 följande:
    oki, hmm verkar svårt det där vad man ska välja...hur mycket kostar det ca o färga ett halvlångt hår hos frissan? mitt hår är ca 2 dc nedanför axlarna...
    Det beror ju på vad just din frisör tar betalt.

Själv färgar jag numer alltid hos frissan för att få bästa resultat.
  • petraflingan

Jag har säkert fel men jag har fått för mig att inte "färgar" håret hos frissan utan att det snarare är en intensiv toning som de lägger i..
    Och att det i sin tur påverkar till viss del hur länge färgen sitter i.

• Phlippan87

brukar färga mig hos frissan men har verkligen inte råd med det numera så jag brukar köpa hårfärg... har ganska mycket slingor i grunden så det blir ett väldigt naturligt resultat oftast, har nog bara misslyckats någon enda gång hittills, har gjort det sedan i tredje klass

• Kianas Mami

Oki, men finns det ingen frisör som har riktig färg? eller har alla bara intensiv toning?

• Lincon

Min frissa färgar mitt hår så det håller! Du tänker nog på om de tonar håret hos frissan istället för att *färga* det

• Phlippan87

brukar alltid FÄRGA håret hos frissan, men oftast använder de toning ändå... och resultatet hos frissan blir alltid mer ntensivt första tvättarna, sedan går det ganska snabbt utför när all överskottsfärg försvinner

• Majsan70

Du kan välja hos frissan om du vill ha färg eller toning.
    Min färg sitter i bra o jag färgar om med ca 12.16 veckors intervall för att få bort rötterna o byta färg eftersom jag tycker det är tråkigt att ha samma hela tiden.

• Shitzu

Kanske..
    sist jag slinga håret ljusare så blev det dåligt blekt tyckte jag.. mer gult än vitt som det blir när jag gör det själv. Hon kanske var lite feg.

• Phlippan87

är ju väldigt olika mellan frisörer också.. den jag brukar gå till bleker rejält när jag slingat, men den jag gick till förra gången när ajg skulle bleka fegade så det blev röd-guldigt istället och alldeles för få slingor, såg fortfarande brunhårig ut då..

Svar på tråden Är det sant att hårfärgen som man färgar hos frissan håller kortare tid än hårfärgen man köper på Ica o färgar med hemma?