Sjukligt ont i magen!
Hej!
Jag är ny här på forumet och söker en lösning å min syster vägnar.. Jag blev moster i mitten av juli, killarna var 10 veckor för tidigt födda. Min kära syster fick alltså tvillingar, två grabbar. Den ena vägde ca 1400 gram, den minsta vägde endast 1060.
Nu är det så att de båda har kolik. Och i och med att de är för tidigt födda funkar det inte riktigt med amningen. Hon har helt enkelt inte tillräckligt med mjölk till två små hungriga killar. De har ont i magen konstant, sover knappt och är rädda för att rapa. De har fått en varsin babysitter, testat alla receptfria mediciner mot kolik och förstoppning och nu har de bytt till modersmjölkersättning för känsliga magar. Men ingenting hjälper! De vrålar och har ont hela tiden! Hade det var en hade hon kunnat ha en sån sjal som jag läst att folk skriver om här på forumet, men nu är de två och hennes man började jobba för en vecka sedan. Hon ammar ibland, om nätterna, men hon blev förskräckt när jag sa att hon kan testa att utesluta alla mjölkprodukter ur sin egen diet. Så mycket ammar hon inte.
Finns det någon som har något tips?
Vi skulle vara evigt tacksamma:) Killarna är nu 7 veckor i utvecklingen.
Mvh Moster Lisa