• turpis

sälja porslin på blocket?

Hej! En lite "smal" fråga kanske, men jag testar ändå: Är det någon som vet om det är någon idé att lägga ut porslin på blocket? Har åtta "finkaffekoppar" med fat, ni vet såna där som man började samla på i tonåren av ngn konstig anledning och nu inser att man aldrig kommer börja använda. De är från Villeroy & Boch och serien är fortfarande i produktion.

• Svar på tråden sälja porslin på blocket?
  • addep

Hej, Jag hade tallrikar i en servis som de slutade göra som jag la ut på blocket, det tog några veckor innan nån svarade men jag fick sålt dem. Jag skickade dem med bussgods det gick väldigt smidigt men man måste nog ha lite tur att det är någon som samlar som ser dem.

• Flippen

Det tror jag säkert att du kan!
    Själv sålde jag 10 höganäsmuggar i olika färger, på Blocket. Och då bor vi ändå i en liten håla. Jag hade nog inte bemödat mig med att skicka dem eftersom jag inte vågat riskera att de skulle gå sönder.
    Bor du i en storstad så är det nog ännu lättare att få dem sålda. Fast det klart, lite tur ska man ju ha också!

Lycka till!

• FOA
    turpis skrev 2008-11-10 20:28:58 följande:
    Hej! En lite "smal" fråga kanske, men jag testar ändå: Är det någon som vet om det är någon idé att lägga ut porslin på blocket? Har åtta "finkaffekoppar" med fat, ni vet såna där som man började samla på i tonåren av ngn konstig anledning och nu inser att man aldrig kommer börja använda. De är från Villeroy & Boch och serien är fortfarande i produktion.
    Ja, det saljs hur mycket porslin och glas som helst pa blocket och andra internet auktioner. Vad heter serien?
  • Mirris

Prova att lägga ut dom styckvis på tradera. Tror du kan få mer för dom, och det går mycket lättare att sälja där.

Säljer du styckvis så har folk möjlighet att komplitera (stavas??) sin egen samling lätt. Man kan köpa så många man vill ha istället för att bli "påtvingad" ett helt gäng.

En kompis till mig la ut en tallrik, bara för o testa, hon fick mer för en tallrik än hon betalade för alla 7 på auktionen

Köp bubbelplast på nån affär.. gå till typ skokanonen och be att få tomma skokartonger. Då har du perfekt packningsmaterial till porslin.

• Mirris

Just ja.. du kan ju gå in på Tradera och söka efter "ditt" porslin och se om det finns ute och hur mycket det kan tänkas gå för!

• turpis

Tack alla för åsikter och tips! Bra det där med att lägga ut styckvis på tradera.

Servisen heter Manoir, för dig som undrade! Såg att ngn försökte sälja en jättestor sådan servis på blocket, han var nog lite väl optimistisk vid prissättningen kanske.

Svar på tråden sälja porslin på blocket?