• MajaLarsson

vart har ni kattlådan om den inte står i badrummet?

knasig fråga och världens I-landsproblem!

Jag ska flytta och trots att jag kommer ha 2 badrum så passar det inte att ha kattlådan i nåt utav dom...
    Vart kan man ha den då?

Hallen är det enda vettiga jag kommer fram till men det är inte jättetjusigt att se den precis när man kommer in...

Nån som har en annan lösning?

• Svar på tråden vart har ni kattlådan om den inte står i badrummet?
  • Dixie

vi har den i en hörna i tvättstugan och innan hade vi den i källaren, men nu bor vi i hus, i en lgh är det svårare antar jag.

• Tidiz

vi har en i hallen (är lixom som en inbyggnad vid hatthyllan) å en innanför soffan i vardagsrummet... skulle inte kunna ha inne på toa hur mycke jag än vill ha det egentligen...

• wildamamman

Har typ samma problem. Vi har ett badrum och en liten toa(gäst toa). Ända stället den får plats i badrummet är snett under handfatet men då är risken STOR att den blir full med vatten då dottern duschar/"tvättar händerna". Så det får väl bli lilla gäst toan iaf. Vad tycker gästerna om det tror ni?

• Clarissa83

Vår står för tillfället i köket. Kanske inte det mest sanitära stället, men jag gillar inte heller ha det innanför dörren eftersom det då blir det första folk ser. Ska iaf börja träna kissungarna utomhus snart, så man slipper eländet!!

• skorpionen80
    wildamamman skrev 2008-11-10 22:35:56 följande:
    Har typ samma problem. Vi har ett badrum och en liten toa(gäst toa). Ända stället den får plats i badrummet är snett under handfatet men då är risken STOR att den blir full med vatten då dottern duschar/"tvättar händerna". Så det får väl bli lilla gäst toan iaf. Vad tycker gästerna om det tror ni?
    De bryr sig nog inte så länge den är ren och inte luktar =) Det är ingen kom kommenterat det hemma hos oss i alla fall.

Annars kan man ju ha den i hallen. vill man inte ha den öppen så kan man ju bygga in den i något, kanske i en sittbänk? Så blir det lättare när man ska ta på sig skorna också ;) Annars beror det på hur det ser ut. Finns det tvättstuga? Något rum som inte används så mycket?
  • MajaLarsson

nope, ingen tvättstuga tyvärr!

har (kommer att ha) 2 hallar som är inredningsbara så det blir la i nån av dom som lådan får stå...

Bygga in vore ju bra! Men kommer det inte lukta tror ni, särskilt om man bygger en låda i trä?

Har ett stort utrymme under trappan i ena hallen så där skulle det passa att ha den om man bara kunde göra den mindre synlig...

• skorpionen80
    MajaLarsson skrev 2008-11-10 22:50:57 följande:
    nope, ingen tvättstuga tyvärr! har (kommer att ha) 2 hallar som är inredningsbara så det blir la i nån av dom som lådan får stå... Bygga in vore ju bra! Men kommer det inte lukta tror ni, särskilt om man bygger en låda i trä? Har ett stort utrymme under trappan i ena hallen så där skulle det passa att ha den om man bara kunde göra den mindre synlig...
    Beror på vad du har för sand och på hur ofta du tömmer den. EverClean luktar inte och tömmer du den ofta finns där inget som kan lukta!

Bygga en låda i trä är nog ingen bra idé, vad händer om katten kissar på botten eller på kanten? Trät lär ju suga åt sig.

Något sådant här menade jag:
    kattforum.se/viewtopic.php&t=134951
    kattforum.se/viewtopic.php&t=105162&st=0&sk=t&sd=a&start=160 (kolla en bit ner)
    www.catsplay.com/litterbox_e.php3
  • arianne03

I en av de inbyggda garderoberna i hallen, har tagit bort dörren och satt för ett draperi istället

• MajaLarsson

skorpionen: ska kolla länkarna! Tack!
    Nä, jag menade ju såklart att bygga en låda att ställa över kattlådan så att den inte syns!

Vi kör med ever clean (den lila vill jag minnas)

• MajaLarsson

TACK skorpionen! Du har löst mitt problem!

Självklart blir det en sån där ikea-möbel! Ingen risk att det blir instängt heller, med tanke på att det är så många hål!

• rasajj

Vi har en i hallen utanfor badrummet, och en i kallaren, i ett genomgangsrum, utanfor tvattstugan.

• Clarissa83

Det finns ju färdiga "katthus" att köpa! Som en vanlig kattlåda med tak. Katten går genom en svängdörr. Lådan är filtrad och luktar ingenting! Hade sån till vår första katt innan han blev rumsren.

• Stjaernfall

Vi har tre lådor till våra två katter i våran tvårumslägenhet.. Men vi har "huv-lådor".. En i badrummet (hörnmodell) en bakom soffan i vardagsrummet å en i köket.. alla är ju med tak, så dom släpper inte ut mycket lukt alls.. toppenbra. använder sånna där kristaller som sand, som suger upp all lukt. toppenbra. (minns inte vad dom heter..)

Om du ska bygga in, så tänk på att det måste vara lätt att göra rent, annars kanske man bara blir irriterad när man måste montera upp å ner nånting flera gånger om dagen.. =P

• LeWi

Vi har vår låda i förrådet. För att slippa ha dörren öppen jämt har vi satt en kattlucka i den.
    Så gästerna ser aldrig lådan men nån har väl undrat varför vi har en lucka i en innerdörr

Min syster byggde in lådan i hallbänken. I en utdragbar låda med en rund öppning, det funkade fint!

I reject your reality and substitute my own.
  • leias

Jag har min i gästrummet. är en stor låda med tak. Använder ever clean kattsand som aldrig luktar. Trots 3 katter

• MajaLarsson

det är en täckt låda jag har redan. Det är inte lukten jag är bekymrad över (använder oxå ever clean), utan vart jag kan ställa den så att det ser bra ut eftersom den inte får plats i badrummet.

Kolla första länken som skorpionen skickade så får ni se hur jag menar med att "gömma undan" kattlådan!

• skorpionen80

Kul att man kunde hjälpa =) Tycker själv det är väldigt snyggt att ha det så, men det får vi inte plats med här hemma...

Svar på tråden vart har ni kattlådan om den inte står i badrummet?