• Forget Me Not

Massa små blödningar under huden i armvecken, har någon mer haft så? (Bild i TS)

Skitdålig bild jag vet men det visar iaf lite. Dessa uppkom på mindre än en halvtimme i båda armvecken, inte utslag utan små blödningsprickar under huden. Sjukvårdsupplysningen sa åk in direkt så jag gjorde det, akuten sa att det är troligen en allergisk reaktion och att jag då fått dessa utslag. Men de ser ju inte ut som utslag, utan huden är helt slät och blödningen ligger under huden.

Jag åkte hem för hon sa att jag var inte prioriterad och fick nog vänta minst ett dygn. SÅ jag undrar: har någon annan fått spontana blödningar under huden av allergi?
  • Svar på tråden Massa små blödningar under huden i armvecken, har någon mer haft så? (Bild i TS)
  • agnes05

petekier?
    sök upp vårdcentralen imorgon så att du blir undersökt

• Forget Me Not
    agnes05 skrev 2008-11-11 00:22:07 följande:
    petekier? sök upp vårdcentralen imorgon så att du blir undersökt
    Absolut, ska göra det. Tänkte om jag överreagerade... det kanske är vanligt? tack för svar!
  • Salt Groda

Be dem kolla antalet trombocyter (blodplättar) i blodet. För lågt antal kan ge blödningar, och det kan vara rätt allvarligt. Har du fått plötsliga blåmärken också, t.ex. på benen? Vill inte skrämma dig, men fråga dem om det i alla fall.

• Forget Me Not
    Salt Groda skrev 2008-11-11 01:09:46 följande:
    Be dem kolla antalet trombocyter (blodplättar) i blodet. För lågt antal kan ge blödningar, och det kan vara rätt allvarligt. Har du fått plötsliga blåmärken också, t.ex. på benen? Vill inte skrämma dig, men fråga dem om det i alla fall.
    Jag har ett blodvärde på 156, testat väldigt nyss men jag får väldigt mycket blåmärken ändå, jag blir inte klok. VC tiderna var slut, jag har legat i feber inatt och varit riktigt dålig så det är nog bara en elak infektion.
  • Forget Me Not
    Mercedes skrev 2008-11-11 19:34:12 följande:
    Har du lyft eller burit något tungt?
    nej, min lata natur förbjuder mig sådant
  • Mercedes

Okej Jag har faktiskt fått sådär vid några tillfällen när jag lyft väldigt tunga saker!
    Men det var längesedan nu, har aldrig tänkt på vad det skulle bero på!

• MajaLarsson

skumt, så där har jag oxå haft!
    Men det försvann av sig självt...

Har jämt blåmärken på mina ben men det har jag haft sedan jag var barn!

Svar på tråden Massa små blödningar under huden i armvecken, har någon mer haft så? (Bild i TS)