• Xpando

Romantiska idéer

Hej
    Har ni några roliga idéer på romantiska överraskningar till frugan?

Jag gjorde ett kuponghäfte till henne en gång men olika förslag anpassat just för henne.
    Te.x massage av frun, en snabbis, middag för två, sex på olika ställen osv, osv. Hon kunde riva ur en kupong och ge den till mig för att jag skulle uppfylla hennes önskemål.

Kom gärna med fler lite udda och roliga förslag!
    =)/

• Svar på tråden Romantiska idéer
  • mrbiig
    Xpando skrev 2008-11-11 09:49:54 följande:
    Hej Har ni några roliga idéer på romantiska överraskningar till frugan? Jag gjorde ett kuponghäfte till henne en gång men olika förslag anpassat just för henne. Te.x massage av frun, en snabbis, middag för två, sex på olika ställen osv, osv. Hon kunde riva ur en kupong och ge den till mig för att jag skulle uppfylla hennes önskemål. Kom gärna med fler lite udda och roliga förslag! =)/
    Har hon rivit av nån kupong då?
  • Xpando

Självklart, det gick åt direkt!
    Kan varm rekommendera den iden =)
    /X

• mrbiig
    Xpando skrev 2008-11-11 10:53:33 följande:
    Självklart, det gick åt direkt! Kan varm rekommendera den iden =) /X
    Hm får testa det kanske.
    Vad skrev du exakt?
  • twain

Toppentråd!

En av de mest romantiska saker min man gjort för mig var att spela in en cd med låtar som alla påminde honom om vår kärlek. Han gjorde ett fint omslag också och skickade den (vi bodde i olika städer då), men det fungerar ju även fast ni bor tillsammans. Det tar lite tid att välja ut låtar, men det är det som gör presenten så värdefull för mottagaren - mycket tanke bakom.

• twain

Ett annat tips är att anmäla er till en kurs tillsammans. Kanske har hon pratat om att hon skulle vilja lära sig franska eller avundas de som kan laga goda efterrätter? Det finns kurser i allt nu för tiden. Om hon inte har nämnt någonting speciellt kan det vara både sexigt och befriande att jobba med lera.

(jag har massor med idéer om du vill ha fler tips!)

• Kamme
    twain skrev 2008-11-11 11:00:07 följande:
    Toppentråd! En av de mest romantiska saker min man gjort för mig var att spela in en cd med låtar som alla påminde honom om vår kärlek. Han gjorde ett fint omslag också och skickade den (vi bodde i olika städer då), men det fungerar ju även fast ni bor tillsammans. Det tar lite tid att välja ut låtar, men det är det som gör presenten så värdefull för mottagaren - mycket tanke bakom.
    Den viktigaste delen i det här inlägget - vilket är själva romantiken är detta "Det tar lite tid att välja ut låtar, men det är det som gör presenten så värdefull för mottagaren - mycket tanke bakom.". Resten är helt irrelevant i princip.
    Det romantiska är att det kommer från DIG, att det är DU som gjort det, DU som kommit på det, DU som valt vad du ska göra och DU som ansträngt dig för att göra det så perfekt som möjligt för henne eller honom.
    Allting behöver inte vara välplanerat, det kan självklart vara spontant också, men det viktigaste är att det kommer från DIG och inte att du läst någon "såhär är du romantisk-guide" på internet eller i någon forumtråd eller whatever.
    Visst kan det till viss del vara bra att få idéer från andra eller tips osv, men får du för mycket hjälp dödar det romantiken i gesten, åtminstonde känner jag så.

Det ska komma från personen, komma från hjärtat, helt enkelt..
  • Xpando

Ett annat tips är att anmäla er till en kurs tillsammans. Kanske har hon pratat om att hon skulle vilja lära sig franska eller avundas de som kan laga goda efterrätter? Det finns kurser i allt nu för tiden. Om hon inte har nämnt någonting speciellt kan det vara både sexigt och befriande att jobba med lera.

(jag har massor med idéer om du vill ha fler tips!)

Du får gärna komma med fler idéer, man kan ta någon ide och göra om den lite så den blir allra bäst just för henne!

• Xpando
    Svar på #5

Bra ide med en gemensam kurs! =)
    Den tar jag till mig! hmmmm måste fundera lite mer här
  • vygotsky

Vilken roligt tråd. Tyvärr är min man väldigt fantasilös när det handlar om romantik. Ska kanske ta och visa honom denna tråden. Många bra ideér!

• twain

Ett tag för några år sedan bråkade min man och jag ofta. Vi började under den här perioden med en tradition: Varje kväll gav vi varandra fem komplimanger över saker vi tyckte att den andra gjort bra under dagen. Det var ibland väldigt enkelt och ibland väldigt svårt. Jag minns en kväll speciellt när jag var rosenrasande och skulle jobba hela natten. Vi skickade då våra fem komplimanger via sms och jag fick verkligen ta i för att komma på någonting bra. Till min förvåning släppte ilskan mer och mer efterhand som jag skrev och funderade ut hans fem komplimanger. Vårt förhållande blev mycket mer stabilt efter att vi började med detta. Vi lärde känna varandra på helt nya sätt och jag förstod exakt vad det var som han älskade hos mig. Det skapade också en känsla av samhörighet och en positiv tankespiral. Din fru lär bli mäkta positivt överraskad om du kommer med denna idé!

• twain

Lite samma tema, men det var innan vi började med våra "fem-om-dagen": Jag tänkte efter på allt jag kom på som gjorde att jag föll för just min man, skrev ned sakerna på lappar och fyllde en fin burk, slog in den och gav bort den. Bästa julklappstipset? Han fick ta upp och läsa en per dag. Det blev en succé.

• Xpando
    Svar på #3

Massage 15 min
    Massage 30 min
    Pussa henne i 30 min
    Stripa för henne till sexig musik
    Slicka på clitoris till hon storknar.

Laga henne middag en hel vecka (hon lagar alltid mat)
    Diska en hel vecka

Nu kommer jag inte ihåg allt annat jag skrev!!!
  • Xpando
    Svar på #11

Vilka otroligt bra idéer!!!!!
    Det här gav verkligen mig väldigt mycket och jag är tacksam för alla dina tips!
    Just sådana här tips ger någonting mycket mer, en ros ger mycket också men när man måste tänka till och ge 5 komplimanger till sin fru varje dag så betyder det så mycket över längre tid!

TACK!
  • twain

*rodnar* Tack själv! Alltid kul att träffa någon som jobbar på sin relation. Jag har alltid fler tips på lager om det skulle behövas i framtiden. :) Lycka till med allt!

• Anonym

Jag tycker om att strippa för min fru! =)

• Anonym

När frugan klev ur duschen en födelsedag låg jag naken på sängen med sidenrosett om snoppen... :D Succé för oss båda ;)

Svar på tråden Romantiska idéer