twain skrev 2008-11-11 11:00:07 följande:
Toppentråd! En av de mest romantiska saker min man gjort för mig var att spela in en cd med låtar som alla påminde honom om vår kärlek. Han gjorde ett fint omslag också och skickade den (vi bodde i olika städer då), men det fungerar ju även fast ni bor tillsammans. Det tar lite tid att välja ut låtar, men det är det som gör presenten så värdefull för mottagaren - mycket tanke bakom.
Den viktigaste delen i det här inlägget - vilket är själva romantiken är detta "Det tar lite tid att välja ut låtar, men det är det som gör presenten så värdefull för mottagaren - mycket tanke bakom.". Resten är helt irrelevant i princip.
Det romantiska är att det kommer från DIG, att det är DU som gjort det, DU som kommit på det, DU som valt vad du ska göra och DU som ansträngt dig för att göra det så perfekt som möjligt för henne eller honom.
Allting behöver inte vara välplanerat, det kan självklart vara spontant också, men det viktigaste är att det kommer från DIG och inte att du läst någon "såhär är du romantisk-guide" på internet eller i någon forumtråd eller whatever.
Visst kan det till viss del vara bra att få idéer från andra eller tips osv, men får du för mycket hjälp dödar det romantiken i gesten, åtminstonde känner jag så.
Det ska komma från personen, komma från hjärtat, helt enkelt..