• Sweetp

Liten fråga om bröstvårtskräm...

Jag är gravid med 1a barnet och har BF 26/1-09. Jag har tänkt amma mitt barn och är förberedd på att det kommer att sätta sina spår på mina stackars bröst. Tänkte köpa hem Bröstvårtskräm, som finns på Apoteket, för att använda mellan amningarna. Så nu till min lilla fråga: Måste jag tvätta brösten innan varje amning om jag använder Bröstvårtskrämen eller är den helt ofarlig för bebisen att få i sig?? Tacksam för svar från er som vet...

Gravid - BF 090126
  • Svar på tråden Liten fråga om bröstvårtskräm...
  • Hella78

jag använde det o fick höra att man inte behövde tvätta mellan. med det är klart har man nyligen smörjt kan man ju torka av det värsta

• Triton2004

Köp hellre en salva som heter Betapen, den behöver du inte tvätta av och kan använda till rumpan på bebisen. Eller köp en med aloe vera i, aloe vera gelly som dessutom bygger upp hudcellerna.

• Csve

eller purelan som e toppen mot ömma spruckna o såriga bröstvårtor. behövs ej avlägsnas innan amning.

?♥ För evigt ♥?
  • Sweetp

Är salvan bra eller finns dett bättre alternativ för ändamålet att vårda såriga och ömma bröst?

Gravid - BF 090126
  • Sweetp
    Triton2004 skrev 2008-11-11 10:27:08 följande:
    Köp hellre en salva som heter Betapen, den behöver du inte tvätta av och kan använda till rumpan på bebisen. Eller köp en med aloe vera i, aloe vera gelly som dessutom bygger upp hudcellerna.
    Vart köpa Aloe Vera Gelly? Går inte den bara att få tag på hos enskilda distributörer av FLP-produkter?
    Gravid - BF 090126
  • Sweetp
    Csve skrev 2008-11-11 10:29:07 följande:
    eller purelan som e toppen mot ömma spruckna o såriga bröstvårtor. behövs ej avlägsnas innan amning.
    Var köper man Purelan?
    Gravid - BF 090126
  • Csve
    Sweetp skrev 2008-11-11 10:32:15 följande:
    Var köper man Purelan?
    1klass eller babyproffsen.
    ?♥ För evigt ♥?
  • mistierioso7

Jag tycker iaf att bröstvårtskrämen från apoteket är superbra!

Svar på tråden Liten fråga om bröstvårtskräm...