• Svartfot

    Jag har hittat min biologiska mamma!

    Jag är adopterad från Chile och kom till Sverige när jag var 5 veckor.
    Min biologiska mamma var bara 17år när jag föddes och hennes pojkvän ville absolut inte ha barn. Hon fixade i smyg med hjälp av socialarbetare i Chile allt med adoptionen under hennes graviditet. När jag sen föddes sa hon till alla i släkten att jag dog under förlossningen. För hon var inte välkommen hem med ett barn när hon inte var gift.

    Jag har haft en bra uppväxt, men någonstans har det alltid funnits en undran över hur det skulle varit om jag inte blivit adopterad, hur min biomamma ser ut mm.

    Mamma & pappa har alltid varit öppna med allt som  handlar om min adoption och visat mig alla papper.
    Dom fick tyvärr inte åka ner till Chile utan Arlanda blev deras BB, därför har jag inte haft något kort ens från landet.

    Det har gått lite fram och tillbaka med om jag vill veta eller om jag inte vill veta om mina rötter.
    När jag var i tonåren var det väldigt mycket tankar, ofta när jag blev arg sa jag de mest hemska sakerna till mamma och pappa...förstår jag nu.
    Men dom har ALLTID funnits vid min sida och stöttat mig i mina funderingar och tankar.

    När jag själv fick barn för drygt 5 år sedan kom det upp igen att jag undrade om mitt ursprung. Bara en sån sak om barnen var lik min släkt.
    Jag kontaktade adoptionscentrum och anmälde mitt intresse för att dom skulle hjälpa mig söka mina rötter.
    Hörde ingenting, skulle skicka ett mail var 3:de månad som visade att jag fortfarande var intresserad.
    Så det har jag gjort sen dess till för ca. 1½ månad sen.
    Då fick jag frågan av AC om att det fanns en kontakt i Chile som jobbade för dom som hade möjlighet att ta sig an mitt fall.
    Hon hette Telma och tog 500USD för sitt arbete.

    Jag nappade och för 3 veckor sedan fick jag veta att dom hade hittat en kvinna som troligtvis var min biologiska mamma.
    Allt brast, tror alla känslor som bara finns kom fram...
    Samtidigt var jag väldigt irriterad över att det gått så snabbt bara man betalade, tyckte mamma och pappa redan betalt massa i samband med min adoption så det kunde ha täckt denna kostnaden också, protesterade högljutt över det, men vad vann jag med det??

    Det visade sig att Telma varit vid hennes hus och grannarna sagt att hon var och hälsade på hennes son.
    Usch, skulle jag ställa till med en massa nu eller hur skulle det bli?

    Telma lämnade sitt visitkort under dörren och efter några dagar hade hon ringt upp Telma och dom hade bestämt ett möte, och det var min biologiska mamma!
    Nya känslor kom fram, då ville hon ju veta,eller? Vågade fortfarande inte hoppas på någonting, intalade mig att hon inte ens skulle komma till mötet.

    Igår fick jag ett nytt mail från AC, mötet hade gått bra.
    Jag har fått bilder på henne + hennes tre barn, alltså mina syskon.
    Mycket omtumlande!

    AC ska ringa idag och berätta mer, men jag tror det kommit in en duracellkanin i min kropp inatt för jag kan inte vänta, måste berätta det jag vet!
    Dom hade blivit glada och ville gärna veta allt om mig och även träffa mig.

    Jag är både glad, rädd, ledsen, ja allt på samma gång.
    Vi var iallafall lika, samma stora näsa

    Bilder finns i mitt galleri i mappen "adoption" om ni vill kika.
    Kommer inte på vad jag ska döpa mappen till så det får bli det så länge iallafall.

    Var bara tvungen att skriva av mig lite!


    ღMalte ღWilmaღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-11 17:47
    Nu har dom ringt från AC.
    Det visade sig att alla inte är mina syskon.
    Killen heter Victor och är 32år
    Alltså min storebror!!!
    Den äldsta av tjejerna heter Alexandra och är 28år, sen är det hennes dotter på kortet.
    Hon heter Nathalie och är 11år.

    Nu har allt ställts upp och ner igen!
    Hur hänger allt ihop nu??
    Varför blev just jag bort adopterad?

    Min biologiska mamma hade iallafall tydligen skrivit ett 4 sidor långt A4 brev till mig, så där kommer väl förklaringen.

    Oj vad allt snurrar!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-12 19:31
    Har fått mail från AC idag, en sammanfattning av vad Telma fått reda på.
    Min biologiska mamma är uppväxt med sin mormor el. farmor (samma ord på spanska). Dom tog hand om Victor när han föddes men sen när hon blev gravid igen, ville inte dom mer, därför valde hon att adoptera bort mig.
    Min biologiska pappa var en polis som var gift...därför ville hon inte be honom om hjälp att ta hand om mig.

    Efter det träffade hon en ny man som inte accepterade Victor utan ställde ultimatum att hon skulle välja antingen barnen eller honom.
    Hon valde barnen!! Och gick ifrån honom.

    Så nu fick jag svar på endel nya frågor, men det dyker upp fler iallafall.
    Vill veta om vi är helsyskon jag och Victor, på något sätt tror jag det...

    Längtar efter att få brevet med bilderna och hennes brev som hon skrivit till mig.
    En evig väntan, jag vill att allt ska hända NU!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 09:47
    Fick ÄNTLIGEN brevet som min biologiska mamma skrivit, det var 6 A:4 sidor handskrivet brev. Vi skriver ganska likt, konstigt nog.
    Så nu känns det riktigt jobbigt att inte kunna spanska.
    Har brevet här och tittar på det, men förstår bara enstaka ord.
    Är så trött på att vänta...
    Fick även med fler kort och vi är verkligen lika, även min syster som jag inte alls tyckte att vi var lika på första kortet.
    Är så otrolig känsla i kroppen.
    Känns som jag vill sova med både brev och kort i sängen, precis som barnen när dom får nya saker

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 21:39
    Har fått hjälp av Thaleia här på FL att översätt mitt brev.
    Kan inte nog tacka dig

    Brevet finns i min blogg...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-06 21:52
    Idag har jag pratat med henne på telefon, eller ja min kusinsman var tolk.

    Trodde jag skulle svimma innan vi ringde, var helt yr och mådde skit dåligt!
    Konstigt nog så lät hon precis som jag hade föreställt mig, jätte konstigt.
    Både hon och jag skrattade och grät om vartannat.
    Det var så stort!
    Hon hade oerhörda skuldkänslor och jag försökte förklara att jag hade haft det bra och att hon hade gjort rätt. Jag sa även att jag aldrig någonsin varit arg eller bitter över det som hänt.

    Hon ville höra barnen, så dom kom till luren också. Wilma sa hon var som en docka, eftersom hon var så ljus, och Malte liknade precis hennes kusinbarn.

    Hon ville att vi skulle träffas och jag känner nog mer och mer att det kommer bli så en dag.

    Mitt otroliga temperament har jag fått svar på vad det kommer ifrån, hon har tydligen exakt likadant temperament som jag

    Men vad hon pratade, hon pratade hela tiden och lyssnade knappt haha.
    Så gullig

    En rolig sak var när Robin skulle ge henne min mailadress och skulle förklara vad ett @ var för något. Ett a med en cirkel runt, ett specialtecken...haha
    Hon hade ju inte ens någon dator och e-mail var hon ju inte hemma med.
    Men nu har hon adressen om någon kanske kan hjälpa henne.

    Känner mig helt uppspeedad, kommer inte sova inatt...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 13:07
    Sitter här med tårar i ögonen igen.
    Fick ett superfint julkort idag och ett långt brev som jag inte fattar någonting av, ja endel ord då, men inget sammanhang.
    Måste ta tag i mitt album som jag ska skicka ner nu.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 15:39
    STORT TACK TILL THALEIA
    som hjälpt mig att översätta kortet.

    Det var så fint

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 19:15
    Min mamma ringde precis hit, blev först helt stum, kan ju inte ett ord spanska
    Men hon pratade på en massa...emellan åt kom det ett knackligt I love you.

    Sen bröts det, fick såna skuldkänslor att hon skulle tro det var jag som la på luren.
    Ringde en kompis som pratar spanska och tänkte fråga om hon kunde komma hit, men nej.
    Men hon kom med den ljusa idén att använda 3partsamtal om hon ringde igen, och det gjorde hon

    Jag sa något som jag tror betyder ett ögonblick, eller vänta
    Och det funkade.

    Hon var så glad och sa att jag och familjen var välkomna dit och att dörren alltid var öppen.
    Alejandra fick e-mail adressen igen, så imorgon skulle hon försöka låna en dator.
    Hoppas det funkar!!
    Victor hälsade att när jag kommer dit ska han putta mig i poolen, hahaha, han kan ju försöka...

    Nu var det 34 grader och sol där, så hon hade svårt att fatta att det var minusgrader här.

    Nu snurrar allt igen...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 08:28
    Igår ringde hon igen.
    Dom satt på ett Internetcafé och hade fixat en e-mail adress.
    Kändes som om jag skulle svimma innan jag knäppte igång webb-kameran.
    Och där var hela familjen, gråtande och skrattande om vartannat.
    Googlade spansk översättning och skrev lite fraser...hoppas det blev rätt

    Blev inte så mycket skrivande, vi tittade mest bara.
    Våra näsor är superlika!
    Eller ja hade hon haft svart hår så hade vi varit lika.

    När vi stängt av så var jag helt slut och mådde illa.
    Kändes som jag skulle bli sjuk, men idag mår jag prima igen, så det var nog "bara" all spänning.

    På söndag kväll ska vi "titta" på varandra igen och då kommer det hit en som kan skriva åt mig på spanska.

    Nu är det så dubbla känslor, allt från superglad till livrädd!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-13 16:27
    Även om ni inte orkar läsa, kommer jag skriva iallafall. Känns så skönt att på någotsätt reda ut och sätta lite ord på allt som man tänker på och snurrar i huvudet.
    I söndags var det dags för ny webbkontakt. Spännande, läskigt, jobbigt, kul, otäckt ja allt kommer upp igen.

    Men det som kom fram då var gnaska jobbigt eller oväntat mer.
    Jag har tydligen en bror till, han heter Juan Carlos och är 22år, han har desutom ett barn som är 1 år.
    Fattar inte varför hon inte berättat det innan. När min systerdotter skrev vem han var blev dom arga på varandra syntes...
    Min "mamma" sa bara sen att det är en annan historia och det får du höra när du kommer hit.
    Men jag vill veta nu! Varför är det så svårt att säga hur allt ligger till?
    Sen sa hon dessutom att jag var född i juli och inte i juni!
    Men jag ringde mamma direkt efteråt och hon är 100% säker på att det var rätt datum som jag alltid trott. Jag var ju bara 5 veckor när jag kom hit och AC hade ju dessutom ringt till mamma och sagt att jag fanns innan Carmen säger att jag föddes.
    Men innan jag fick allt på plats så snurrade det ganska mycket i skallen.
    Just nu känns allt ganska jobbigt!
  • Svar på tråden Jag har hittat min biologiska mamma!
  • NiXxI

    Åhhh vad spännande och omtumlande!!
    Vad fina syskon och vad lika ni är allihopa på något vis

    Lycka till massor...förstår att du känner dig duracell....


    2008 ska blända skiten ur mig
  • Trolltoka

    Så spännande det måste vara! Sitter här med rysningar efter läst din ts! Förstår om det hela är skapligt nervöst och att du känner sig som en duracellkanin!


    *~*Novah 070313*~*novahskrutt.blogg.se *~*MA 080925*~*
  • marika o Oliver

    vad kul för dig, grattis =)

    min sambo är adopterad från srilanka. Vi har två barn tillsammans men han är inte det minsta intresserad av sina rötter. Det är mer jag som är nyfiken =)


  • Alicia05sMamma

    Förstår att allt måste kännas oerhört spännande & väldigt omtumlande.

    Lycka till


    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • xenaa

    Vad häftigt!! väldigt omtumlande!!

    Jag är själv från Chile fast är inte adopterad.

    Lycka till!!!!!!


    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • sunshine82

    Vill bara komma med en uppmaning, akta dig så du inte blir lurad. Har en vän som är adopterad som blev det, dom sa också att dom hittat hans biologiska mamma, visade bilder osv och han tyckte att han va lik, så han åkte ner, sen visade det sig så småingom att om ville ha lite pengar,mobiltelefon ect.. Tog dna test och det visade sig att tanten inte va hans släkting överhudtaget.
    Jag menar inte att det är så i ditt fall,jag menar bara att du ska vara försiktigt och tänka en extra gång innan du beslutar saker och inte bara låta känslorna styra. Och ge inte bort en massa pengar.

    Önskar dig Lycka´till!

  • Svartfot
    sunshine82 skrev 2008-11-11 11:05:54 följande:
    Vill bara komma med en uppmaning, akta dig så du inte blir lurad. Har en vän som är adopterad som blev det, dom sa också att dom hittat hans biologiska mamma, visade bilder osv och han tyckte att han va lik, så han åkte ner, sen visade det sig så småingom att om ville ha lite pengar,mobiltelefon ect.. Tog dna test och det visade sig att tanten inte va hans släkting överhudtaget. Jag menar inte att det är så i ditt fall,jag menar bara att du ska vara försiktigt och tänka en extra gång innan du beslutar saker och inte bara låta känslorna styra. Och ge inte bort en massa pengar. Önskar dig Lycka´till!
    OJ!!!
    Har inte ens tänkt tanken!

    Vem var det som hittade hans biologiska mamma? Var det också adoptionscentrum?
    ღMalte ღWilmaღ
  • ComEnt

    Vilken fantastisk historia!!

    Lycka till!!


    CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire CompleteEntire
  • Fru annmi

    Förstår att dé måste kännas oerhört spännande & väldigt omtumlande....
    Lycka Till...*Kram*

  • Ewis

    Shit va häftigt för dig!
    Hoppas att llt går vägen och att dom inte är ute efter att luras som någon tidigare berättade en storry om.

Svar på tråden Jag har hittat min biologiska mamma!