• Anonym

Underlivet under en graviditet????

Jag skulle just precis raka mej där nere (anväder spegel för att se så jag inte missar nått). Men när jag särade på blygläpparna så reagerade jag på att jag har fått en blå/lila färg på klitoris och runt om.

Vad beror det på?
    Normalt brukar jag va ljus färgad om jag så säger.

Är det ett vanligt tecken på graviditet??

Och nej, jag är inte sexuellt upphetsad! (vet att de kan ändas färg då också).

• Svar på tråden Underlivet under en graviditet????
  • Anonym

Har läst att blygdläpparna m.m kan bli blå/lila närmanär gravid

• Anonym

okej, men är det super vanligt eller mer sällsynt tecken?

• Pysselgalningen

99.9% av alla gravida blir förändrade i underlivet under grav. Sen HUR det förändras är individuellt. Men det är jättevanligt med färgförändringar och svullnad!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-11 11:15:52 följande:
    okej, men är det super vanligt eller mer sällsynt tecken?
    Mer vanligt än ovanligt vad jag kan förstå
  • Anonym

okej, men man kan väl inte lita på att det är en graviditet till 100%? Kanske får köpa ett test senare i veckan eller början på nästa.

Man kan inte få så om man har PMS eller?

Vi försöker bilda familj, därför är jag så frågvis

• Viggo och pyrets mamma

PMS och färgförändring i underlivet är rätt vanliga symptom på graviditet, bröstspänningar och mensvärk har ju många dagarna innan mens och det är vanliga tecken på graviditet också. Därför som många blir "skengravida" medans de är i bebisverkstaden för att man så gärna vill va gravid så känner man efter så mycket så att man tolkar vanlig PMS för gravsymptom. Lycka till med bebisproducernadet.

~ Viggo min solstråle 080425 ~
  • Anonym

Mitt underliv förändrades inte förrens jag var i vecka 25- då blev blygläpparna svullna och lita blåa innan dess kände jag inget "där nere" :)

• Anonym
    Anonym skrev 2008-11-11 11:23:43 följande:
    okej, men man kan väl inte lita på att det är en graviditet till 100%? Kanske får köpa ett test senare i veckan eller början på nästa.Man kan inte få så om man har PMS eller?Vi försöker bilda familj, därför är jag så frågvis
    Ahaaa..trodde att du var mitt i en graviditet..omförändringarna kommer så tidigt vet jag inte alls..hoppas du plussar
  • Anonym

Även om vi försöker skaffa barn så går jag inte runt och funderar och letar tecken, utan detta såg jag av en ren slump när jag var på väg och skulle raka mej där nere. Och eftersom jag aldrig under mitt 23-åriga liv haft den färgen så vart jag fundersam.

• Anonym

Men är det nån som haft blå/lila färg runt klitoris, ja även själva klitoris utan att ha varit gravid????

Eller är det de säkraste tecknet?

Jag har hört att om man är sexuellt upphetsad så kan den bli den färgen.. men jag tycker att det då ska försvinna typ samma dag.. men mitt har suttit i ett dygn nu och det blir inte mindre precis. Sen var jag inte upphetsad överhuvudtaget igår.

Men jag tänkte om det kan vara så om mensen är på G också??

• Anonym

Har letat på google, men hittar bara om graviditet eller svamp.. och svamp har jag då inte. men inget om att man kan vara blå/lila i underlivet innan mens.

Är det ingen liten själ som vet något??
    För jag väntar min mens om 6 dagar.. kan man vara blå/lila en vecka innan mens på klitoris och runt om??
    Har säkert varit det längre utan att jag upptäckt det (upptäckte det som sagt av en slump när jag skulle raka mej där nere)

Nån som vet?????

• Pysselgalningen

kan det va en åder som hamnat i kläm då?
    kan kännas lite ömt, men inte ont

• Anonym

det känns ingenting när jag trycker där, varken öm eller ont eller nått

Svar på tråden Underlivet under en graviditet????