Nyper och krafsar när han ska somna, någon med erfarenhet?
Min pojke som snart är åtta månader har tidigare varit riktigt snuttig och i stort använt mig som napp. Nu har jag så smått börjat avveckla amningen och vi gör som så att när han ska sova så ligger jag brevid och stryker honom på magen. Det är ett smidigt sätt som fungera fint för oss båda. Nu till min fråga:
När han ska sova så har han börjat att nypa och krafsa mig främst i ansiktet men armarna duger även dem att nypas på. Dock fungerar inget annat än mig att göra så på och på senare tid har jag märkt att jag nog börjat bli hans "gosidjur", dvs han vaknar om jag går därifrån och blir helt ifrån sig ända tills han får nypa och krafsa i mitt ansikte igen. Det kan räcka med att han får ett litet tag om min läpp så är han nöjd...Är det någon som har erfarenhet av det här och är det någon som lyckats att byta ut sig själv mot ett gosidjur eller liknande. Har försökt men han ratar allt!
(Jag vill tillägga att jag visst tycker att det är mysigt men jag har inte alltid möjlighet att ligga brevid så länge som han skulle behöva för att somna tillräckligt hårt, det är vanskligt när man har flera små som behöver tillsyn samtidigt....).