• tezz840

Baka tårtbotten dagen innan?

Jag ska för första gången göra en egen tårtbotten till sonens kalas imorgon. Men jag vet inte om jag ska göra den idag eller imorgon? Vi ska ha kalaset på kvällen, och jag har redan rätt så mycket att fixa hela dagen så det bästa hade vart om jag kunde göra den idag.
    Jag är bara rädd för att den ska bli torr..? Ska jag göra fyllningen i också kanske då? Eller blir grädde förstörd då? Hmmm... ?

• Svar på tråden Baka tårtbotten dagen innan?
  • Låtten

Jag gjorde tårtbottnen dagen innan och slängde in i frysen..blev som nybakad dagen efter.Kan däremot inte rekommendera att göra iordning hela tårtan så lång innan

• MissLillan

m det är en vanlig gräddtårta så hade jag lagt ihop den idag. och sen lagt på grädde och bären imorgon!

• Mysanochmimer

Jag bakar alltid mina tårtbottnar dagen innan jag ska lägga ihop den, sen lägger jag i princip alltid ihop en tårta MINST en dag innan den ska serveras så den får "sätta sig" ordentligt.

När du tagit ut botten ur ugnen, låt den svalna något och sen tar du ur den i formen och plastar in den noga med plastfolie, då är det ingen risk att den är torr.

• ludde1

Jag bakar också alltid tårtbottnen dagen innan å gör som min mamma alltig gör.

delar bottnen i så många lager jag vill ha och häller på med sked ngn vätska typ cider eller ngt annat på alla bottnarlägger ihop alla bottnar plastar in allt svalt över nattenlägger emällan dagen efteroch granerar med det som ska va påDet blir en vansinnig god å saftig tårta
    ofta brukar jag blanda hårdvispad grädde å sylt (önås osötade) att ha mellan  och marsan kräm

Ala som har ätit denna tårta undrar hur den blir så saftig å god
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Jonathan♥ & ♥Lydia♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden Baka tårtbotten dagen innan?